به گزارش ایرنا، محمد کلامی روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه 40 پایگاه کمیته امداد استان آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی مردم نوعدوست در جشن عاطفه ها هستند، افزود: امسال مراسم جشن عاطفه ها 23 و 24 شهریور در پایگاه های اصلی کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه و همچنین 19 مهر ماه در سطح مدارس برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه مردم استان سال گذشته بیش از 40 میلیارد ریال به جشن عاطفه ها کمک کردند، گفت: خیران استان از ابتدای سال جاری تاکنون 15 میلیارد ریال به دانش آموزان بی بضاعت کمک کرده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: امسال همه دانش آموزان تحت پوشش دارای حامی محسنین هستند.
وی اعتماد مردم به کمیته امداد را مهم ترین سرمایه این نهاد دانست و گفت: 40 درصد از منابع درآمدی کمیته امداد استان متکی به کمک های مردمی است و این کمک ها در سرفصل های مختلف بین نیازمندان توزیع می شود.
کلامی از ایجاد یکهزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در پنج ماهه سال جاری خبر داد و افزود: همچنین پنج هزار شغل در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان ایجاد می شود.
وی با اعلام اینکه امسال 200 خودرو وانت به مددجویان روستایی مناطق محروم استان واگذار شد، افزود: این خودروها فقط برای مناطق روستایی و محروم در نظر گرفته شد و مددجویان به تدریج با توانمند شدن از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه سال گذشته چهار هزار و 600 مددجو خودکفا شدند،خاطر نشان کرد: امسال نیز پنج هزار مددجوی تحت حمایت از چتر حمایتی کمیته امداد استان خارج می شود.
کلامی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی بیشترین کاریابی برای مددجویان را به خود اختصاص داده است، افزود: در پنج ماهه امسال برای 250 نفر از مددجویان تحت حمایت کاریابی شده است.
وی با تاکید به اینکه 8 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند، گفت: در سال گذشته بیش از 250 میلیارد ریال برای درمان مددجویان تحت حمایت هزینه شد.
مدیرکل کمیته امداد استان از جمع آوری 44 میلیارد و 540 میلیون ریال صدقه در پنج ماهه سال جاری در استان خبر داد و افزود: در این مدت 60 هزار صندوق صدقات خانگی توسط کمیته امداد استان توزیع شده است.
حدود ۷۰ هزار خانوار در آذربایجان شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۳۷ هزار خانوار به علت فوت سرپرست، ۲۵ هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست و بقیه نیز سایر موارد است.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشارک عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.