شهردار منطقه هشت تبریز از صرف ۷۰۰ میلیون تومان برای حفظ خانه تاریخی کلکته‌چی خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محبوب تیزپاز با بیان اینکه خانه تاریخی کلکته‌چی برای آغاز عملیات مرمت، با مشکلاتی مواجه است، گفت: شهرداری منطقه هشت تبریز، در صورت رفع مشکلات دسترسی و تامین اعتبار مالی لازم، آماده مرمت این خانه تاریخی است .

 

وی افزود: خانه تاریخی کلکته‌چی در یکی از کوچه‌های باریک و پرپیچ ‌و ‌خم محدوده راسته‌کوچه واقع شده و این امر امکان دسترسی مداوم و انتقال مصالح مورد نیاز برای حفظ و مرمت خانه را با مشکل مواجه کرده است .

 

وی بیان کرد: شهرداری منطقه هشت تبریز از زمان تملک خانه تا کنون، بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان صرف حفظ خانه تاریخی کلکته‌چی و پیشگیری از ریزش بخش‌های مختلف این بنا کرده است؛ اما با توجه به حساسیت‌ها و دشواری‌های عملیات تاریخی، اجرای عملیات مرمت نیازمند هزینه‌ بیشتری است .

 

تیزپاز هزینه مرمت این اثر تاریخی را بالغ بر دو میلیارد تومان خواند و بیان کرد: علی‌رغم فرسودگی مفرط و تنگنای موقعیت پروژه، مصمم هستیم که با همکاری اداره‌کل میراث، مرمت این بنای تاریخی را در صورت تامین مالی لازم، آغاز کنیم .

 

وی متذکر شد: شهرداری منطقه هشت تبریز، منطقه پیشتاز در حفظ و مرمت خانه‌های تاریخی است، اما باید توجه داشت که تملک هر خانه‌ تاریخی، باید با کار مطالعاتی و امکان‌سنجی عملیات مرمت باشد .

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.