مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری ۴۳ اثر نمایشی در سطح استان تولید شده که ۲۶ اثر آن صرفا در تبریز بوده است و همچنین ۶۴۵ اجرا نیز از ابتدای سال تا الان در استان انجام شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد محمدپور در آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر استانی، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره، اظهار کرد: با دوراندیشی اصحاب تئاتر و به ویژه پیشکسوتان این عرصه، جهش و تحرکی در تئاتر استان به وجود آمده و حقیقتا در انجمن هنرهای نمایشی استان تحرک وجود دارد.
وی اضافه کرد: تئاتر استان علاوه بر مرزهای استان، مرزهای کشور را نیز درنوردیده و در عرصه‌های بین‌المللی خود را به نمایش گذاشته است؛ در تئاتر استان قدم‌های ارزشمندی برداشته شده و مفتخریم که گروه‌های نمایش استان در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی شرکت کرده و رتبه‌های خوبی را کسب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت و توانمندی تئاتر استان بسیار گسترده است، تاکید کرد: خوشحالیم عزیزانی که در دهه‌ی ۴۰ یا ۵۰ فعالیت می‌کردند، امروز نیز در توسعه‌ و پیشرفت تئاتر استان فعالیت کرده و سهم دارند و این موضوع نشان می‌دهد که همه در تلاش برای پیشرفت تئاتر استان هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ گروه نمایش استان در سامانه‌ی انجمن هنرهای نمایشی کشور ثبت شده بودند، یادآور شد: در سال‌جاری ۱۹ گروه دیگر نیز ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین طبق آمار ۷۲۰ نفر در سال‌جاری در عرصه‌ی تئاتر استان فعالیت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری ۶۰ هزار نفر در سالن‌های نمایش استان برای تماشای نمایش‌ها حضور یافتند، افزود: میانگین سنی این تماشاگران برابر با ۳۰ سال بوده و امید است که درنتیجه‌ی این همت و تلاش، شاهد قدم‌های مبارک و ارزشمندی باشیم؛ همه باید تلاش و کمک کنیم تا در عرصه تئاتر استان اتفاقات خوبی روی دهد.
محمدپور با اشاره به اینکه شهر و تمدن شهری از ابتدا ملازم با تئاتر بوده است، متذکر شد: این دو گزینه هر دو یکدیگر را تقویت کرده و در حقیقت، تئاتر، توسعه شهری را در پی داشته است؛ اگر قدم‌های مثبتی در عرصه تئاتر برداریم، می‌توانیم امیدوار باشیم که در عرصه سینما نیز توسعه می‌یابیم.
وی با بیان اینکه عرصه تئاتر، عرصه فراگیر برای تمامی هنرهاست، ادامه داد: رشد تئاتر استان درنتیجه‌ی رشد هنرهای مبنایی بوده و با موفقیت در این عرصه می‌توانیم در عرصه‌های هنری دیگر نیز توسعه یابیم.
وی افزود: شهرداری، شورای شهر و مجموعه‌هایی که در توسعه شهر نقش دارند باید تئاتر را همراهی کنند و باید روشن کنیم که تئاتر تا چه اندازه می‌تواند در جامعه و در گسترش و تعمیق فرهنگ عمومی جامعه نقش داشته باشد.
محمدپور خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که تمامی علاقه‌مندان به این عرصه ورود کنند و سرمایه‌داران نیز می‌توانند با ورود به این حوزه، تماشاخانه‌ها را توسعه دهند و ما نیز حمایتشان خواهیم کرد.
وی در پایان تاکید کرد: حمایت همه جانبه خود را تئاتر استان اعلام می‌کنیم و امید است با همکاری و همیاری، شاهد توفیقات روزافزون در این عرصه باشیم.
گفتنی است، در پایان صحبت‌ها، طنگ جشنواره توسط پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر استان نواخته شد و همچنین نمایش "خانه در باد" در بخش تجربه‌های نو، اجرا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.