اعضای شورای شهر تبریز در شرایطی در انتخاب شهردار جدید برای این کلان شهر ناکام مانده اند که همه تصور می کردند با توجه به اقبال رای دهندگان تبریزی به نامزدهای لیست امید، برگزیدن مدیریت شهری در این دوره با پیچیدگی کمتری مواجه شود.
اما به نظر می رسد که امید رای دهندگان به اعضای شورا برای انتخاب شهردار به طور عام و اعضای لیست امید به طور خاص درست از آب درنیامده است.
در این میان نبود انسجام و همگرایی در بین اعضای 'لیست امید' به عنوان اکثریت دارای امکان برای اتخاذ تصمیم نهایی درباره انتخاب شهردار جدید تبریز، حرف و حدیث های زیادی را در محافل عمومی و خصوصی موجب شده است، به طوری که گفته می شود اعضای شورا به سه طیف چهار، پنج و چهارتایی در موضوع انتخاب شهرداری تقسیم شده اند.
از طرف دیگر جنگ و جدل لفظی اعضای شورای پنجم تبریز در جلسه این هفته خود بر سر مسایل پیش پاافتاده، بازخورد نامناسبی در نزد افکار عمومی داشت.
تاکید و اصرار برخی از اعضای شورا مبنی بر غیرعلنی بودن جلسات این نهاد مدنی برای انتخاب شهردار با واکنش منفی رسانه ها و افکار عمومی مواجه شد.
البته دامنه واکنش به این گونه اظهارات غیرمردمسالارانه برخی از اعضای شورای شهر تبریز، به نمایندگان مجلس هم رسید و پزشکیان، نایب رییس خانه ملت اظهار کرد که جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت وزیران با آن همه مسایل مطروحه حساس، به شکل علنی برگزار و به طور کامل از رادیو و تلویزیون مستقیم پخش می شود.
اما آنچه در این بین به موضوع انتخاب شهردار اهمیتی دوچندان می دهد، انتظار مضاعف مردم از لیست امید برای ترجیح دادن منافع و مصالح عمومی بر مطالبات فردی است تا با اجماع و انسجام نسبت به گزینش شهرداری همسو با برآیند آرای افکار عمومی، کاربلد و متخصص و حساس به واقعیات زندگی روزمره شهروندان در اسرع وقت اقدام کنند.
بدیهی است که نزدیک شدن به آغاز موعد قانونی و رسمی برنامه های تبریز 2018، مسئولیت اعضای شورا برای تسریع و تدقیق در انتخاب پنجاه و ششمین شهردار تبریز را سنگین تر می کند.
افکار عمومی کهن- کلان شهر تبریز با توجه به وجود افراد متخصص، متعهد و وجیه المله و وجیه الچهره، هیچ گونه تاخیر و پشت گوش اندازی در باب انتخاب شهردار جدید را نمی پذیرد.
رئیس ایرنا مرکز آذربایجان شرقی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.