به گزارش ایرنا، حبیب ماهوتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه از 14 تا 17 شهریور در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و در آن 10 کشور خارجی ترکیه، آلمان، فرانسه، مالزی، چین، کره جنوبی، تایوان، بلاروس، کانادا و ژاپن شرکت دارند.
وی اظهار کرد: علاوه بر تولید کنندگان کشورهای خارجی 13 استان فعال کشور در تولید قطعات یدکی خودرو از جمله آذربایجان شرقی و غربی، تهران، خراسان، اصفهان، البرز، مازندران، قم، اردبیل و برخی مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه محصولات تولیدی خود را به نمایش می گذارند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی تبریز ابداع کننده نمایشگاه خودرو در کشور است، یادآوری کرد: این نمایشگاه در تمامی شاخص های مورد ارزیابی از جمله تعداد، کیفیت، کمیت و عنوان نمایشگاه ها رتبه الف ممتاز را در بین نمایشگاه های بین المللی کشور طی سال های اخیر به خود اختصاص داده است.
ماهوتی با درخواست از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برای کمک به حفظ رتبه اولی این نمایشگاه در سال های آینده، ادامه داد: نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز برای اولین بار در کشور به صورت هوشمند برگزار می شود و تمامی غرفه های آن مجهز به فیبر نوری است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه چند کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود، گفت: در این نمایشگاه تلاش می شود واحدهای تولیدی قطعات یدکی غیرفعال و راکد استان با برقراری ارتباط با تولید کنندگان خودروها دوباره به چرخه تولید بازگردند.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی تبریز دارای 50 هزار متر مربع سالن مسقف بوده که تمام ظرفیت سالن ها در این نمایشگاه پر شده و علاوه بر آن 12 هزار متر مربع نیز فضای باز در اختیار تولید کنندگان خودرو و قطعات یدکی گذاشته شده است.
ماهوتی، افزود: امسال برای برگزاری حدود 55 نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تبریز برنامه ریزی شده که از این تعداد 28 نمایشگاه برگزار شده و بیش از 24 نمایشگاه از جمله نمایشگاه بزرگ کتاب نیز در آینده برگزار می شود.
وی یادآوری کرد: همکاری و حضور پررنگ در نمایشگاه های خارجی نیز در برنامه های نمایشگاه بین المللی تبریز قرار داشته که از جمله به زودی در نمایشگاه های کشورهای جمهوری آذربایجان، نامبیا، اتریش و فرانسه شرکت می کنیم.
ماهوتی برگزاری مسابقه بادبادک پرانی همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت خودرو و قطعات یدکی در تبریز را برای آشنایی کودکان با نمایشگاه و صنعت خودرو از برنامه های جنبی این نمایشگاه اعلام کرد و ادامه داد: به پنج نفر اول این مسابقه جوایزی اهدا خواهد شد.
خبرنگار. ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.