به گزارش ایرنا، جمشید نظمی روز چهارشنبه در کارگروه ورزش و جوانان تبریز 2018 گفت: حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ، معاونین ، مدیران ستادی و روسای 50 فدراسیون ورزشی در تبریز نقطه عطفی در ورزش استان در تمامی جهات خصوصا تبریز 2018 بود و تبریز را مهیای برگزاری رویدادهای مهمی ورزشی در تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام کرد که در صورت بهره برداری درست می تواند به سکوی پرتابی برای صنعت گردشگری ورزشی کشورمان تبدیل شود.
وی اظهار کرد: تبریز 2018 بهترین فرصت برای بهره‌مندی از همه پتانسیل ها و معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این شهر، در حوزه‌های چون گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به ‌ویژه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و در رأس آنها توجه به توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.
حبیب ستوده نژاد، معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست گفت: برنامه های پیشنهادی فدراسیون های ورزشی در حال بررسی بوده و و اولین رویداد ورزشی تبریز 2018 برگزاری رقابت های کشتی بین المللی جهان پهلوان تختی در تبریز از 20 تا 25 بهمن امسال خواهد بود.
وی اظهار داشت: در برنامه های پیشنهادی تنها رویدادهای ورزش قهرمانی گنجانده نشده و بخش همگانی و روستایی نیز مد نظر کارگروه خواهد بود.
وی خواستار فعالیت حوزه هیئت های کارگری و دانشجویی برای برگزاری رویدادهای تبریز 2018 شد.
مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این نشست گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان و روسای 50 فدراسیون و معاونین وزیر یک اقدام بزرگ و اساسی و پیشتاز برای حوزه ورزش و جوانان در بخش تبریز 2018 بود .
وی گفت : رویدادهای ورزشی به 3 بخش بین المللی ، ملی و بومی و منطقه ای تقسیم شده که در حوزه بین المللی بایستی با تمام توان برنامه ها را برگزار کرد و در بخش های ملی و منطقه ای نیز تقویم برگزاری نهایی خواهد شد.
امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: میزبانی نشست جوانان جهان اسلام و فدراسیون تبادلات فرهنگی جوانان از مهمترین رویدادهای حوزه جوانان خواهد بود.
وی یادآور شد: آنچه باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، توانمندی و استقلال روزافزون تشکل های مردم نهاد حوزه های مرتبط است، زیرا که توانمندی این تشکل ها ثمرات خود را در کوتاه مدت در حوزه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی نشان خواهد داد.
در این نشست نمایندگان مراکز آموزش عالی در خصوص برنامه های حوزه ورزش و جوانان نظرات و دیدگاههای خود را بیان کردند.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است.
خبرنگار: آب بسته.ع**انتشار: عزیزی راد
/9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.