رئیس دانشگاه تبریز تاکید کرد: تدبیر و عقلانیت دولت، کشور را از شرایط سخت اقتصادی و تحریم نجات داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی،  محمدرضا پور محمدی در آیین بزرگداشت هفته دولت و روز کارمند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، موفقیت‌های کشور را مرهون تلاش همه ارکان نظام دانست و گفت: در حالی که درآمدهای کشور کاهش یافته و نفت به یک سوم قیمت قبل به فروش می‌رسد، کارهای بزرگی  در حال انجام است و با ثبات اقتصادی، آرامش به زندگی مردم برگشته و پروژه‌های بزرگ بین‌المللی و ملی در حوزه‌های عمرانی، تولید نفت و گاز و راه اندازی مجدد واحدهای صنفی تعطیل شده،  انجام یافته است.
 
وی ادامه  داد: از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امنیت پایدار است؛  و با وجود نابسامانی در جهان و خاورمیانه و منطقه ، ایران اسلامی به عنوان نقطه کانونی امنیت منطقه با عقلانیت و تعامل، نقش مثبت خود را در منطقه و جهان ایفا می‌کند.
 
وی با اشاره به نقش مثبت برجام و مذاکره ایران با پنج کشور قدرتمند بر سر میز مذاکره و ثبت  قراردادی که امروزه آمریکا و اسرائیل بیشترین نارضایتی را از آن دارند و همین امر نشانه پیروزی مذاکره کنندگان است، گفت: اگر برجام و  تدبیر و عقلانیت دولت نبود، کشور در شرایط بسیار سخت اقتصادی و تحریم‌های زیاد قرار می‌گرفت و البته در حوزه اقتصاد کارهای زیادی باید انجام شود و باید اقتصادی درون زا و برون گرا به وجود آید تا حقیقت، ما در عمل مرگ بر آمریکا را ثابت کنیم.
 
پورمحمدی با اشاره به نقش کارکنان در موفقیت‌های چشمگیر چند سال اخیر دانشگاه، رسیدگی به مسائل و مشکلات کارمندان را وظیفه  مسئولان دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: داشتن مجموعه‌ای پیشرفته با محیطی پاک و انسان‌های متعهد، مستلزم عدم مشکلات و سختی‌های معیشتی و خانوادگی است که سعی کرده‌ایم تا با تعریف محیطی بدون چالش و تلاش در جهت کاهش دغدغه‌های فردی کارمندان، دانشگاه تبریز را به مکانی موفق تبدیل کنیم که خوشبختانه در این حوزه توانسته‌ایم خوب عمل کنیم و در کنار اعضای هیات علمی و دانشجویان، موفق‌تر از سال گذشته، پله‌های ترقی را طی کنیم.
 
وی هم‌چنین در خصوص اقدامات مربوط به رفاه کارمندان گفت: تبدیل وضعیت حدود 60 نفر از همکاران قراردادی کار معین به پیمانی، اقدام در جهت بالا بردن ضریب حقوقی پرسنل، بازنگری در سختی کار برخی واحدها، تعریف پایه تشویقی، تسهیل در امور بیمه، تدارک سفرها و اردوهای سیاحتی، افزایش هزینه ازدواج و اعمال مدارک تحصیلات همکاران از جمله کارهایی است که در این راستا انجام گرفته است.
 
وی دانشگاه تبریز را مظهر رشد و اقتدار علمی عنوان کرد و افزود:  ایران اسلامی با داشتن چهار میلیون و 800 هزار دانشجو، از رشد علمی بالایی در دنیا برخوردار است و در همین راستا، دانشگاه تبریز نیز  با کسب عناوین زیاد علمی توانسته‌است به موفقیت‌های زیادی دست یابد و افتخار می‌کنیم که 13 دانشگاه از ایران در جمع دانشگاه‌های تاثیرگذار جهان قرار دارند که رتبه چهارم متعلق به دانشگاه تبریز است .
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز  نیز در این مراسم، مهم‌ترین اولویت دولت جدید را تامین معیشت مردم عنوان کرد و گفت: هفته دولت با آغاز کار دولت جدید و کسب رای اعتماد هیات وزیران مصادف شده است و توقع می‌رود که در توسعه و آبادانی کشور کوشاتر باشند و خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
 
حجت الاسلام محمد انوری در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اینکه کارمندان بخش عظیم بنده دولت را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: تفاوت دانشگاه با سازمان های دیگر در این است که دانشگاه محل کسب علم و دانش بوده و خدمت در این مجموعه بسیار مقدس و ارزشمندتر است.
 
وی دانشجویان، اساتید و کارمندان را سه ضلع تشکیل دهنده دانشگاه عنوان کرد و افزود: با همت و پشتکار این سه ضلع است که اهداف متعالی دانشگاه و نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق می شود.
 
معصومه شمس کمار، نیز به نمایندگی از شورای کارکنان دانشگاه در این مراسم گفت: چهارم شهریور هر سال روز کارمند، روز بزرگداشت تلاشگران بی ادعای عرصه‌های مختلف خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری ایران است، کارمندان زحمتکشی که با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود خم به ابرو نیاورده و با تمام توان به خدمت صادقانه به ملت شریف ایران مشغول هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه کارمندان این دانشگاه ضمن اعلام وفاداری به آرمان های امام راحل(ره) و تبعیت محض از مقام عظمای ولایت و همراهی با دولت تدبیر و امید با افتخار بر این باورند که عضو کوچکی از دولت خدمتگزار ایران و خانواده معزز و بزرگ دانشگاه تبریز هستند، یادآور شد: در همین راستا از هیات رییسه این دانشگاه انتظار می رود در حد توان و در چارچوب مقررات ضمن توجه به معیشت کلی کارمندان و بازنشستگان، با نظر گرفتن تخصص و تعهد افراد از کارمندان متعهد و متخصص نیز در اداره امور دانشگاه تبریز استفاده شود.
 
وی در ادامه ضمن قدردانی از کارهای انجام گرفته در دانشگاه، در چهار سال اخیر در حق کارکنان، مطالبات صنفی دیگر این قشر را مطرح کرد.
 
در آیین با شکوه گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از 32 کارمند و یک مدیر نمونه و 21 همکار بازنشسته با حضور هیات رییسه، مدیران و کارکنان تجلیل  شد. پخش کلیپ، اجرای موسیقی سنتی، قرعه کشی و اهدای جوایز نفیس به حضار و تقدیر از کارمندان و مدیر نمونه، بازنشستگان و تقدیر از شاعر و رییس کانون شعر شهریار دانشگاه از دیگر برنامه های این آیین بود.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.