به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در نشست هماهنگی جشنواره شهید رجایی استان، تأکید کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس شاخص‌های ملموس و عینی صورت گیرد.
وی با اشاره به اهمیت ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی، افزود: در این ارزیابی علاوه بر شاخص‌های عمومی و اختصاصی هر دستگاه، مأموریت‌های ویژه مانند اجرای سند تدبیر توسعه، اقتصاد مقاومتی و نقش‌آفرینی در حوزه تولید و اشتغال هم باید مورد توجه قرار گیرد.
جبارزاده اظهارکرد: ارزیابی دستگاه‌ها باید بر اساس شاخص‌های عینی و ملموس و متناسب با نیازها و مقتضیات نظام اداری بوده و نقش هر دستگاه در روند توسعه استان نیز سنجیده شود.
وی گفت: همراهی و همکاری برخی از دستگاه‌های غیردولتی مانند دیوان محاسبات و دادگستری استان نقش مؤثری در تحقق اهداف دستگاه‌های اجرایی داشته است که در جشنواره شهید رجایی از آنها تجلیل خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این نشست گفت: عملکرد 52 دستگاه اجرایی استان بر اساس 34 شاخص عمومی در 6 محور و همچنین شاخص‌های اختصاصی هر دستگاه توسط ستاد جشنواره شهید رجایی ارزیابی شده است که بر اساس آن، دستگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.
داود بهبودی با بیان اینکه فرایند ارزش‌یابی دستگاه‌ها از بهمن ماه سال 95 آغاز شده است، افزود: این ارزش‌یابی با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شده و مسئولیت دبیرخانه آن را معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه و بودجه برعهده داشته است.
وی با بیان اینکه ملاک موفقیت در این جشنواره، حضور فعال در فرایند ارزش‌یابی و ارائه مستندات است، افزود: در جشنواره شهید رجایی امسال، پنج دستگاه برتر استانی بر اساس نتایج کلی، سه دستگاه برتر بر اساس نتایج ارزیابی شاخص‌های عمومی و سه دستگاه برتر بر اساس نتایج ارزیابی شاخص‌های اختصاصی معرفی خواهد شد.
جشنواره شهید رجایی سالانه به منظور شناسایی و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی ‌و نهادینه کردن ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی در سطوح مختلف از طریق تقدیر و تشویق آنها، با استفاده از آیین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری و دستوالعمل‌های اجرایی مربوط درخصوص ارزیابی عملکرد سال مورد ارزیابی، بخشنامه جشنواره شهید رجایی با رویکرد کار تیمی، برگزار می شود.
توسعه و ترویج فرهنگ عدالت گستری، مهرورزی و خدمت به مردم در نظام اداری، توسعه و ترویج فرهنگ کار تیمی به جای فرهنگ کار فردی، ارتقای کارآمدی، بهره وری، پاسخگویی و شفافیت عملکرد دستگاه های اجرایی، آگاهی مردم از وضعیت عملکرد دستگاه ها و در نتیجه افزایش اعتماد عمومی، نظام مند کردن فعالیت‌ها و اقدام‌های دستگاه های اجرایی از طریق بازخوردهای نتایج ارزیابی و بازنگری اهداف، سیاست‌ها، وظایف و برنامه‌های آنها، تقویت وجدان کاری، انضباط اجتماعی و اقتصادی، روحیه کار جهادی، کارآفرینی و درستکاری، تشویق و ترغیب مدیران و کارمندان به ارائه خدمات بهتر و سریع تر به ارباب رجوع و شناسایی، انتخاب، معرفی و تقدیر از برگزیده‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.