به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داود بهبودی روز شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی لوازم خانگی استان، اظهارکرد: در محصولاتی مثل اجاق گاز معمولی حدود 85 درصد، در کولر آبی 60 تا 65 درصد و در یخچال 30 تا 35 درصد بازار کشور متعلق به تولیدکنندگان استان آذربایجان‌شرقی است.
وی با بیان اینکه در تولید لباسشویی، تولیدکنندگان استان سهم به نسبت پایینی در بازار کشور دارند، افزود: در لوازم خانگی حجیم، استان ما در بسیاری از محصولات بالای 50 درصد از سهم بازار کشور را به خود اختصاص داده است.
بهبودی بر لزوم برندسازی مشترک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی این صنایع توسط فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مانع گسترش فعالیت‌های مشترک می‌شود که لازم است در این ارتباط قوانین موجود بازنگری شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، مشکلات مربوط به دارایی و مالیات، مسائل بانکی، برخی از قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی، محدودیت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ناهماهنگی‌های موجود بین ادارات و واحدهای تولیدی را از جمله مواردی برشمرد که جریان تولید صنعتی در استان را آزار داده و تضعیف می‌کند.
بر اساس این گزارش، در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از معاونان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان حضور داشتند.
در این برنامه از واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید یخچال، فریزر، لباسشویی، بخاری و آبگرمکن، بازدید شد.
آذربایجان شرقی از قطب های اصلی تولید لوازم منزل در کشور محسوب می شود.
تنظیم: انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.