رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین راهبرد کنونی کشور است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقى، محمود واعظى در آیین افتتاح سد مخزنى آقبلاغ شهرستان ورزقان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداى انقلاب اسلامى و به ویژه شهید رجایى و با هنر گفت: امیدوارم خداوند متعال، توفیق خدمت خالصانه و بى‌منت به مردم همچون شهید رجایى و باهنر را به تمامى دولتمردان عطا نماید.
وى عدم تمرکزگرایى خدمات و امکانات در پایتخت را یکى از مهم‌ترین سیاست‌هاى دولت دوازدهم دانست و گفت: بر این باور هستیم که ایران، فقط تهران و یا مراکز استان‌ها نیست و دورافتاده ترین مناطق کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و تمامى مردم این مناطق از امکاناتى بوخوردار باشند که ما مسئولان از آن امکانات در تهران برخورداریم.
وى اظهار کرد: اگر تمامى کشور به صورت پایدار، پیشرفت کند موضوعاتى همچون ارتقاى زندگى مردم، تولید و اشتغال و ... از حالت شعارى خارج شده و به یک واقعیت تبدیل مى شود.
رییس دفتر رییس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات مالى دولت در چهار سال گذشته گفت: تنگناهاى مالى باعث شد که اعتبارات تخصیصى به استان ها یا به مناطقى اختصاص یابد که در گذشته مورد بى مهرى قرار گرفته بودند و یا بر اساس موقعیت جغرافیایى خود، منطقه محروم قلمداد محسوب مى شدند.
واعظى در همین راستا گفت: در دولت دوازدهم نیز این سیاست را بیش از پیش استمرار مى یابد.
وى در بخش دیگرى از سخنان خود با قدردانى از تلاش هاى دکتر جبارزاده ، استاندار آذربایجان شرقى در تدوین برنامه هاى توسعه اى استان بر اساس آمایش سرزمین عنوان کرد: این رویکرد آقاى استاندار، موفقیت هاى بسیار خوبى براى استان آذربایجان شرقى به همراه داشته است.
واعظی در بخش دیگرى از سخنان خود، معدن و کشاورزى را دو ظرفیت مهم شهرستان ورزقان دانست و گفت: با اقدامات و فعالیت هاى ارزشمندى که بعد از استقرار دولت تدبیر و امید در این شهرستان انجام شده است شاهد توسعه کشاورزى و فعالیت‌هاى معدنى در ورزقان هستیم.

واعظى در سخنان خود با بیان اینکه مشکل آب، اصلى‌ترین مشکل قرن آتى کشور و جهان خواهد بود اظهار کرد: بر همین اساس، اکثر کشورهاى دنیا با ایجاد تشکل و یا سازمان‌هایى، درصدد اتخاذ تدابیر مناسب براى چگونگى صرفه جویى در مصرف آب هستند.
وى ادامه داد: افتخار می‌کنیم که خدمت واقعى به مردم را سرلوحه اهداف خود قرار داده و به اجراى عملى حقوق شهروندى پرداخت کرده‌ایم.
واعظى، اقتصاد مقاومتى را اصلى ترین راهبرد کنونى کشور دانست و عنوان کرد: بخشى از امور مربوط به اجراى سیاست‌هاى اقتصاد مقاومتى توسط دولت و بخشى دیگر توسط مردم در حال اجراست و اگر دست به دست هم دهیم مى‌توانیم سیاست‌هاى ٢٤ گانه این مهم را بیش از پیش اجرایى کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.