معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری بیش از یک هزار و 580 پروژه در هفته دولت سالجاری جاری در استان خبر داد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد صادق پورمهدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز مراسمات هفته دولت در استان از فردا، گفت: در هفته دولت سالجاری بیش از یک هزار و 580 پروژه عمرانی، خدماتی و ... در سراسر استان افتتاح شده و یا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.  وی ادامه داد: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها در حدود 880 میلیارد تومان هزینه شده است. 
وی با بیان اینکه توسعه‌ی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است، عنوان کرد: در راستای تحقق این اولویت دولت، 55 درصد از مجموع پروژه های قابل افتتاح استان در هفته‌ی دولت، در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. 
 بر اساس گفته معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های گازرسانی به روستاها، طرح های هادی روستایی، بهسازی مساکن روستایی، افتتاح مراکز درمانی و بهداشتی و ... است. 
پورمهدی اظهار کرد: بخش عمده‌‌ای از اعتبارات این پروژه ها، به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم توسط دولت تامین شده است. 
وی تصریح کرد: از مجموع تعداد پروژه‌های فوق، 727 مورد مربوط به حوزه شهری و 856 مورد نیز مربوط به حوزه روستایی است که به ترتیب 638 و 242 میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است. 
معاون استاندار، تعداد طرح ها و یا پروژه‌های ملی قابل افتتاح استان در هفته دولت را 225 مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش، اعتباری بالغ بر 220 میلیارد تومان و 660 میلیارد تومان برای یک هزار و 358 پروژه پروژه استانی هزینه شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.