رئیس دانشگاه تبریز گفت: باید فرهنگ آزادگی که درحقیقت فرهنگ صلابت و استقامت و ایثار است را به جوانان کشور بازگو کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی در چهارمین همایش کشوری آزادگان موصل دو، اظهار کرد: خوشحالیم که دانشگاه تبریز را برای این همایش بزرگ انتخاب کرده‌اند و این دانشگاه به عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور، میزبان آزادگان موصل دو شده است.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه آزادگان، بیان کرد: آزادگان، ذخایر و نعمت انسانی هستند؛ ما هر چه داریم درنتیجه‌ی خون شهدا و ایثار و از خودگذشتکی آزادگان و ایثارگران است.   وی ادامه داد: ۲۶ مرداد روز سرنوشت‌ساز و یوم اللهی در تاریخ کشور است، اگر آزادگان نبودند، کربلا در کربلا می‌ماند، خدا آزادگان را حفظ کرد تا یاد و طریق شهدا زنده بماند.
پورمحمدی اضافه کرد: امید است که در پیشگاه شهدا سرافکنده نشده و باید فرهنگ آزادگی که درحقیقت فرهنگ صلابت و استقامت و ایثار است را به جوانان کشور بازگو کنیم، بقا و بیمه شدن انقلاب در سایه‌ی این فرهنگ ارزشمند محقق می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری یادواره‌ی شهدای دانشجو در دانشگاه تبریز، تشریح کرد: یکی از بسترهای مهم این یادواره، گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است و اعلام آمادگی می‌کنیم که دفتری را به ثبت خاطرات و مکتوب کردن خاطرات آزادگان اختصاص بدهیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.