به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در دومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان لرستان افزود: شهدای دانشجو پیشتازان عرصه بصیرت و معرفت هستند چراکه شهدای دانشجو راه و هدف را خوب شناخته و وظیفه خود را خوب تشخیص دادند.
وی با اشاره به این که نقش‌آفرینی شهدا بسیار تأثیرگذار بوده است از این‌رو این شهیدان، شهیدان عرصه معرفت و بصیرت هستند بیان کرد: امروز نیز راه قیام، شهادت و مسیر انقلابی ، روحیه انقلابی بوده که حلال مشکلات است.
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که هر کجا ما باروحیه انقلابی وارد شدیم پیروز شده ایم و امروز نیز دشمنان با به کار بستن هر شیوه‌ای از جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و به تعبیر خودشان همه گزینه‌های روی میز تلاش می‌کنند مسیر انقلاب را منحرف سازند لذا در چنین شرایطی باسیاست و روش روحیه انقلابی می‌توان مقابله کرد که این مهم نیازمند مدیریت انقلابی است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: کسانی که معتقد به تعامل با آمریکا هستند نمی‌توانند در برابر تهدیدات و توطئه‌ها ایستادگی کرده و عقب‌نشینی می‌کنند.
وی گفت: اگر در برابر تهدید نظامی دشمن مقابله کنیم نیازمند به مدیران، مسئولان، دانشجویان، روحانیت و عالمان شجاع هستیم که از تهدید آمریکا عقب‌نشینی نکند.
آیت‌الله میرعمادی فرهنگ ایثار و شهادت را تحول‌آفرین، انسان‌ساز، عزت بخش و ثمره قدرت و اقتدار توصیف و اظهار کرد: مبادا روحیه ایثار به روحیه اشرافی گری و روحیه شهادت به روحیه تن‌پروری تبدیل شود.
وی بابیان اینکه مسئله وظیفه‌شناسی دیگر سیاستی است که ائمه اطهار (ع) آن را دنبال کرده‌اند، افزود: هر حرکتی که بدون رضایت ولایت باشد باطل است.
به گفته وی تاریخ انقلاب اسلامی نیز نشان داده است که هر حرکتی که برخلاف مسیر ولایت و رهبری بوده به گمراهی رفته است.
در پایان این مراسم از خانواده های شهدای دانشجو استان لرستان تجلیل شد.
استان لرستان 6هزار و300 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد 136 تن دانشجو بودند.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی irnalorestan@ نیز منتشر می شوند.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.