مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از اجرای  برنامه‌های متنوع در طول هفته آزادگان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، قاسم صمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک بیست و هفتمین سالگرد بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، گفت: دیدار جمعی از آزادگان با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار و نیز غبار روبی، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا به ویژه شهدای آزاده در سراسر استان و در وادی رحمت تبریز از برنامه‌های اساسی به مناسبت این روز است.
وی اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدای آزاده و متوفی در طول هفته آزادگان در سراسر استان، تجلیل و تکریم آزادگان شاغل در ادارات و نهادها و نیز برگزاری همایش آزادگان سراسرکشور اردوگاه موصل دو در تبریز را از دیگر برنامه‌ها دانست.
وی ادامه داد: صعود جمعی از آزادگان به ویژه آزادگان بالای 50 سال به قلل سبلان و دماوند از 20 تا 23 مرداد، برگزاری مراسم ویژه تجلیل از دانش آموزان ممتاز و برتر استان به تعداد 363 نفر به همراه خانواده های آنان در 28 مرداد از ساعت 10الی 12 در سالن صدرا و برگزاری اردوهای یک روزه خانوادگی به تعداد سه هزار نفر در اردوگاه قوریگل ویژه آزادگان هم در دستور کار قرار دارد.
صمدیان از سخنرانی مدیر کل بنیاد شهید استان قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، هماهنگی با صدا وسیما مرکز آذربایجان شرقی در خصوص دریافت خاطرات و پیام های مردم در روزهای ورود آزادگان به کشور، برگزاری مراسم شب خاطره در 24 مرداد در مصلی حضرت امام خمینی(ره) و آغاز اجرای طرح تاریخ شفاهی به منظور جمع آوری، ضبط و ثبت خاطرات آزادگان خبر داد.
وی افزود: حضور آزادگان در برنامه گجه لر برای بیان خاطرات، ساخت و پخش کلیپ و تیزرهای مربوط به آزادگان توسط صدا و سیما، برگزاری مسابقات استانی  ورزشی در رشته های فوتسال،والیبال، تنیس روی میز و شنا در سالن صدرا، همایش پیاده روی خانوادگی آزادگان به کوه عون ابن علی برای تجدید میثاق با شهدای گمنام در 27 مرداد و حضور آزادگان در نمازهای جمعه سراسر استان به شکل جمعی جزو برنامه ها محسوب می شود.
وی یاد آور شد: هم چنین جشنواره تابستانی شهرداری تبریز در پارک مسافر در 24 مرداد از ساعت 21 الی 23 به مناسبت هفته آزادگان برگزار می شود.
صمدیان در بخشی از سخنان خود آمار کل آزادگان را 1905 نفر اعلام کرد و افزود: 141 نفر شهدای روحانی داریم و  تا به امروز پیکر 508 شهید استان بدستمان نیامده  و 192 شهید گمنام در استان دفن شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.