مجلس یادبود مرحوم «حبیب‌الله کاسه‌ساز» از هنرمندان عرصه جهاد و شهادت و رزمندگان لشکر 31 عاشورا در تبریز برگزار با همکاری نهادهای فرهنگی استان برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن کاسه ساز، فرزند حبیب الله کاسه ساز در حاشیه مجلس یادبود پدر خود در خصوص تاثیر حبیب الله کاسه ساز در سینمای جنگ گفت: تاثیرش همین بس باشد که وی توانست اقشار مختلف جامعه را با سینمای انقلاب و دفاع مقدس آشنا نماید و قشری از مردم که نا آشنا به حوزه دفاع مقدس بودند و بعضا گارد داشتند با این حوزه، آشنا کند.
فرزند حبیب الله کاسه ساز ادامه داد: مردم با فیلم های مرحوم پدرم، خندیدند، گریه کردند و با رشادتهای مردان بزرگ آشنا شدند و کاسه ساز نقطه عطفی شد در سینمای جنگ.
وی افزود: حبیب الله کاسه ساز سینما را از حالت شعاری جدا کرد و تبدیل کرد به یک امر عامه پسند و قصه ای که همه قبول دارند و این باعث شد که حبیب الله کاسه ساز پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای دفاع مقدس را بسازد.
فرزند این هنرمند عرصه جهاد و شهادت اضافه کرد: راه کاسه ساز را باید مردانی ادامه دهند که نترس باشند، تهیه کنندگانی که دل و جرات داشته باشند و دارای خلاقیت و تخصص باشند و حبیب الله کاسه سار همه اینها را یکجا داشتند و با جنگ هم غریبه نبودند و روح لطیف جبهه را درک کرده بود.
وی، ویژگی بارز حبیب الله کاسه ساز را صبرش بیان داشت و گفت: رفقایش برایش لقب مرد صبور سینمای ایران داده بودند و صبر کاسه ساز بود که او را حبیب سینمای ایران کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.