به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مجید ملانوروزی، در آیین رونمایی فیلم «حیوان» ساخته برادران ارک در هتل کایا تبریز گفت: امروز خوشحالم این نشست با همت بخش خصوصی ترتیب داده شده است، این گام مهم و موثر نشان از آگاهی مردم و اعتماد بخش خصوصی به فضای فرهنگ و هنر و هنرمندان کشور دارد.
وی با بیان اینکه ارگانهای دولتی باید عرصه را به خود هنرمندان بسپارند، تاکید کرد: بخش خصوصی و انجمنها و تشکلهای هنری باید خود مقتدرانه پا پیش گذاشته و نقش حمایتی را ایفا کنند، مدیریت این عرصه به خود هنرمندان واگذار شود که ایشان با توان و استعداد بالای خویش بسیار یهتر خواهند توانست برنامه های فرهنگی را اداره کنند.
ملانوروزی خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی تبریز چنان پتانسیل بالایی دارد که 50 سال تاریخ سینما را در حوزه فرم و سوژه یدک می کشد.
وی با تاکید بر اینکه باید این فرهنگ و پتانسیل قدرتمند را حفظ و با توسعه در جای جای زندگی اجتماعی به آیندگان منتقل کرد، گفت: امروز این تاریخ را در تبریز نمی بینم، فرهنگ مدرن و هنر جهانی در مقابل چیزهایی که به ما می دهند چیزهایی را از ما می گیرند، تبریزی که از بیگجه خانی می شناختیم به مرور بصورت شهر جهانی درمی آید.
مدیرکل هنرهای تجسمی وزرات فرهنگ و ارشاد با اعلام آمادگی برای همکاری و همراهی با سینما تک تبریز ، گفت: پیشنهاد می دهم فیلمهای مطرح و موفق این شهر را در مجموعه سینما تک موزه هنرهای معاصر پخش کنید.
مجید ملانوروزی تاکید کرد: تبریک می گویم به جمع سینمایی تبریز برای داشتن چنین هنرمندان فرهیخته ای، این استعداد بالا در جوانان تبریز آینده ای درخشان را برای فرهنگ و هنر این شهر نوید می دهد، فراموش نکنیم که همه فیلمسازان بزرگ دنیا از همین عرصه فیلم کوتاه شروع کرده اند، همه بزرگانی که موج فیلم بلند را در جهان مطرح کرده اند روزی از این پله ها به سوی موفقیت گذشته اند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 711962
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.