به گزارش ایرنا، در این نشست مشترک مسعود سلطانی فر با تاکید بر آمادگی کامل این وزارت خانه برای برگزاری هر چه باشکوهتر رویداد مهم تبریز 2018 گفت: تبریز و آذربایجان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری جهان را دارد و ضروری است از این فرصت به وجود آمده به نحو خوبی بهره مند شویم.
در این نشست روسای فدراسیون های ورزشی نسبت به برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی و ملی خود به منظور شناساندن هر چه بهتر این شهر مهم ایران اسلامی تاکید کردند.
رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست با بیان اینکه هر سه رشته فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی طرفداران زیادی داشته و جایگاه ویژه‌ای در سطح گردشگری دارند، گفت: تلاش می‌کنیم یکی از بازی‌های تیم‌های ملی فوتبال را در تبریز برگزار کنیم.
مهدی تاج اظهار کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی در هر سه رشته فعال بوده و تیم‌های بسیار خوبی دارد.
در این نشست که نمایندگان مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند از این اقدام وزارت ورزش و جوانان تشکر کرده و اظهار کردند: تبریز 2018 فرصتی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری در کشور است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر نقش ویژه جامعه ورزشی بانوان در تبریز 2018 تاکید کرد و گفت: زمینه گسترش و توسعه ورزش بانوان در کشور باید بیش از پیش فراهم شود.
زهرا ساعی ادامه داد: برگزاری مسابقات مهم ورزشی همزمان با رویداد مهم تبریز 2018 در این استان می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای جامعه ورزشی باشد.
وی هنچنین با تاکید بر لزوم توجه به تجارت گردشگری در کنار توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی افزود: خوشبختانه برنامه‌های خوبی از سوی کمیسیون‌های تخصصی تبریز 2018 در دو حوزه ملی و استانی در حال انجام است.
ساعی همچنین بر توجه ویژه به مقوله تبلیغات و اطلاع‌رسانی رویداد تبریز 2018 در دو بخش ملی و بین المللی تاکید کرد.
دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ آبروی ایران است و باید برای برگزاری باشکوه این رویداد تمامی مسئولان کشوری و استانی پای کار آیند.
محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تبریز و شرکت در ستاد استانی تبریز 2018 افزود: حضور تمامی مدیران وزارت ورزش و جوانان در تبریز کار ارزشمندی بوده و نیاز است دیگر وزارت‌خانه‌ها هم پای کار آمده و نقش آفرینی کنند.
وی با اشاره به اینکه استادیوم یادگار امام (ره) تبریز به عنوان دهکده‌ ورزشی احداث شده اظهار کرد: متاسفانه در تکمیل بخش‌های مختلف آن کم کاری شده و نواقصاتی دارد که باید سریعا رفع شود.
سعیدی ادامه داد: استخر ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز تنها استخر استاندارد شمال غرب کشور است که ضروری است برای تکمیل آن اقدام شود.
سعیدی با اشاره به اینکه استادیوم فوتبال ورزشگاه یادگار امام (ره) ظرفیت ۷۰ هزار نفری دارد، اظهارکرد: این ورزشگاه بعد از ورزشگاه آزادی دومین ورزشگاه بزرگ کشور است که در بازی‌های تراکتورسازی بخش بزرگی از ظرفیت آن پر می‌شود.
وی با بیان اینکه تیم تراکتورسازی تبریز در سطح کشور حرف اول را می‌زند، بیان کرد: تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم با دیدن هواداران پرشور تراکتورسازی رونق پیدا کردند.
سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست گفت: در نظر داریم تمامی برنامه‌های گردشگری این سازمان را در سال 2018 میلادی در تبریز برگزار کنیم.
میر هادی قره سید رومیانی افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور که همه سال در تهران برگزار می‌شود، برای اولین بار تبریز میزبان آن خواهد بود.
وی با تاکید بر پیگیری مستمر این سازمان در خصوص مصوبات تبریز 2018 گفت: این مصوبات با سرعت بالایی در حال بررسی هستند و از طرفی برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، نشان دهنده‌ی نگاه پیشتاز دولت به پتانسیل و توانایی‌های آذربایجان شرقی است.
به گزارش ایرنا، در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.