به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام‌ محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مردم و مسئولان شهرستان عجب شیر با وی با گرامیداشت پنجم مرداد 1358 سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور افزود: تاکید رهبر انقلاب در خصوص اهمیت نماز جمعه به عنوان قرارگاه مهم فرهنگی، نشان از نقش اثرگذار این فریضه الهی در جامعه اسلامی دارد.
وی با اشاره به پیشینه اقامه نماز جمعه در کشور ادامه داد: این فریضه مهم الهی و اسلامی که در دوران ستمشاهی بسیار کمرنگ شده بود با فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی، پنجم مرداد سال 58 به امامت مرحوم آیت الله طالقانی برگزار شد.
وی با با بیان اینکه اسلام نگاه ویژه ای به نماز جمعه دارد اضافه کرد: این فریضه مهم اسلامی، بیانگر مواضع و سیاست های نظام مقدس اسلامی بوده و به واسطه اقامه آن بسیاری از توطئه های دشمن در جامعه خنثی می شود.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: ملت ایران از دیرباز به درستی به اهمیت و صلابت نماز جمعه به عنوان معیار و مبنای اقتدار اسلام و مایه وحدت مسلمانان واقف هستند.
وی افزود: همواره نماز جمعه بیانگر مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و دشمنان نیز همواره نسبت به برگزاری آن حساس هستند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان از برگزاری نمازهای جمعه وحشت دارند، ادامه داد: دشمنان با مشاهده انسجام مردم در نماز جمعه فکر تسلط بر آنها را از ذهن خود دور می کنند لیکن برگزاری این فریضه علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان موجب تقویت پیوند اعتقادی و اجتماعی بین آحاد مردم است.
امام جمعه تبریز با اشاره به مصوبه جدید سنای آمریکا و تحریم ایران اضافه کرد: لازم است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه مسئولان وزارت خارجه نسبت به این اقدامات آمریکایی‌ ها، واکنش در خور شان و شایسته نشان دهند.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه دشمنان نماز جمعه ها را رصد می کنند و حال منتظر پاسخگویی وعکس العمل مردم ایران در خطبه های نماز جمعه هستند گفت: باید مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد زیرا که دشمن ملت ایران، دشمنی عهدشکن و دروغ گو و اهل خلف وعده بوده و از این رو اعتماد به چنین دشمنی شایسته نیست.
وی اضافه کرد: مردم عجب شیر سابقه درخشانی در زمینه مسائل فرهنگی داشته و در برگزاری هرچه باشکوهتر نماز جمعه همچون شهرستان های دیگر اهتمام خواهند داشت.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.