مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ضروری است مشاوره پیش از طلاق به مشاوره قبل از ازدواج تبدیل شود چرا که اکثر طلاق ها توافقی است و تاثیرگذاری این مشاوره ها کمتر است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حسن استوارآذر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان با اشاره به نبود آمار دقیق در خصوص مهاجرت‌ها، افزود: باید راهکاری برای ثبت آمار مهاجرت به صورت ملی یا استانی اندیشیده شود.

وی با اشاره به آمار مربوط به ولادت ها و طلاق در استان ادامه داد: باید از تریبون ائمه جمعه در راستای کنترل آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی در خصوص فرزندآوری و افزایش نرخ ولادت استفاده کرد.

استوار آذر با بیان اینکه طلاق یکی از آسیب های اولویت دار جامعه امروزی است، گفت: این موضوع از جمله پنج آسیب اولویت دار و مورد توجه در دولت تدبیر و امید است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ارائه آموزش های قبل از ازدواج به صورت کارگاهی (پایلوت) در دو شهرستان شبستر و اسکو برگزار می شود.

وی گفت: تبعات طلاق و راهکارهای ورود و مداخلات در کارگروه اجتماعی استان به صورت جدی قابل بررسی است.

استوار آذر با اشاره به اینکه آمار و ارقام توسط اداره کل ثبت احوال استخراج می شود، افزود: نیاز است که آمارهای تحلیلی و راهکارهای برون رفت از این مشکلات نیز ارائه شود.

وی در مورد ثبت وقایع حیاتی استان، ادامه داد: ثبت به موقع و ارائه آمار به روز و لحظه ای از مهم ترین موضوعاتی است که نقش مهمی در برنامه ریزی مسئولان دارند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، 17 هزار و 244 مورد ولادت، پنج هزار و 447 مورد فوت، هشت هزار و 966 مورد ازدواج و دو هزار و 12 مورد طلاق در استان ثبت شده است.

احد جودی با بیان اینکه در سال گذشته از هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت شده است، گفت: در سال گذشته 35 هزار و 565 مورد ازدواج و هشت هزار و 997 مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از سال 1391 تا سه ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 217 هزار و 125 عدد کارت هوشمند در استان صادر شده که 83 هزار و 446 مورد آن در سه ماهه نخست سال جاری صادر شد.





انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.