به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز دوشنبه در تمرین ایمنی در برابر حوادث غیرمترقبه که در روستای بولالو در فاصله 20 کیلومتری عجب شیر برگزار شد بر ضرورت افزایش توان دستگاه ها و مردم در مواقع بحرانی تاکید کرد و گفت: آموزش شهروندان، آمادگی و برنامه ریزی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی با تأکید بر تعامل و همکاری همه ‌جانبه دستگاه‌ های مسئول، افزود: برخوداری از آمادگی لازم و همچنین ارایه آموزش های لازم، میزان آسیب ‌پذیری را کاهش داده و خسارات نیز به حداقل می رسد.
وی با برشمردن اهمیت آموزش همگانی و فرهنگ ‌سازی درباره نحوه پیشگیری از انواع بحران و اطلاع‌ رسانی و پوشش خبری، گفت: آموزش شهروندان به ‌عنوان یکی از ضروریات لازم در زمینه آمادگی برای مواجهه با حوادث، بحران ها و بلایای طبیعی بوده و شرط لازم برای گسترش فرهنگ مقابله با بحران به شمار می ‌رود.
مراثی با تاکید بر آموزش مردم گفت: مردم باید آموزش های لازم را فرا گیرند تا در مواقع بحرانی، خود به عنوان نیروی امدادگری که در صحنه حاضر است وارد میدان شود.
وی خاطرنشان کرد: در مواقع بحرانی باید جامع نگر و هوشمند باشیم تا بر مشکلات فائق آییم و بتوانیم خسارات مالی و جانی را مدیریت کنیم.
تمرین ایمنی در برابر حوادث غیرمترقبه بدون اطلاع قبلی و با هدف اطلاع از میزان آمادگی دستگاه های خدمات رسان در روستای بولالو در فاصله 20 کیلومتری عجب شیر برگزار شد.
اکیپ های امدادی، اداره راه و شهرسازی، راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، شهرداری، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، امور برق، گاز و آب در کمترین زمان خود را به محل تمرین رساندند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.