علی نیری پور، روز چهارشنبه در بازدید از اورژانس جدید این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: به زودی بزرگترین مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس شمال شرق استان با زیربنای یک هزار متر مربع در این شهرستان احداث می شود.
وی اظهار کرد: این مرکز شامل بخش های مختلف از جمله اتاق عمل، بستری موقت و امکانات و تجهیزات جدید است.
وی با بیان اینکه 61 درصد جمعیت شهری اهر برای نخستین بار از طرح پزشک خانواده بهره مند شده اند، از افزایش تخت بخش های آی سی یو و سی سی یو و تجهیز بیمارستان این شهرستان به دستگاه لاپاراسکوپی خبر داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر یادآوری کرد: احداث کلینیک تخصصی غربالگری سرطان با 2 هزار و 500 مترمربع از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار بوده و پیش بینی می شود امسال به بهره برداری برسد.
نیری پور، ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان باقرالعلوم این شهرستان علاوه بر شهروندان اهر به بیماران شهرستان های منطقه ارسباران و حتی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان نیز خدمات ارایه می کند تجهیز و توسعه کمی و کیفی این بیمارستان از الویت هاست.
وی با بیان اینکه ساختمان و تجهیزات مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت موجود شهری و روستایی این شهرستان بازسازی و نوسازی شده است، گفت: مراکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشتی در روستاهای رواسجان، نقدوز و ورگهان و شهرک شیخ شهاب الدین اهری نیز در حال احداث است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر اظهار کرد: هدف مجموعه شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ارایه خدمات بهداشتی و درمانی از لحاظ کمی و کیفی به مراجعه کنندگان است که با تکمیل پروژه های در حال احداث این خدمات بیشتر می شود و مردم نیز با تشویق ها و انتقادهای سازنده می توانند ما را در این مسیر کمک کنند.
نیری پور، افزود: تاکنون 61 درصد جمعیت شهری اهر با ویزیت برای نخستین بار از طرح پزشک خانواده بهره مند شده اند و امید است تا پایان سال جاری مردم کل این شهر از طرح پزشک خانواده بهره مند شوند.
وی بااشاره به اینکه تا پیش از اجرای طرح پزشک خانواده شاخص بیماریابی در زمینه بیماری دیابت 1.7 درصد بود، گفت: پس از اجرای این طرح شاخص بیماریابی در زمینه بیماری دیابت به بیش از 3 درصد رسیده است.
شهرستان اهر در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز قرار گرفته‌ و از 2 شهر (اهر و هوراند) و تعداد 315 روستا تشکیل یافته است.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار دهنده: رستگار
7225/8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.