به گزارش خبرنگار ایرنا، صائب مدرسی روز سه شنبه در جلسه بررسی ماموریت های فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در قصرشیرین افزود: با توجه به تردد زوار اربعین حسینی امسال از مرز خسروی، نحوه خدمات دهی به زائران با برپایی جلسه هفته ای یک بار در شهرهایی که در طول مسیر کرمانشاه به قصرشیرین قرار دارند، رسیدگی می شود.
وی اظهارکرد: با توجه به این که جمعیت انبوهی در ایام اربعین حسینی از این مسیر تردد می کنند، خدمات دهی مطلوب به زوار نیازمند تامین امکانات مورد نیاز در بخش پزشکی است.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون 28 پایگاه جاده ای و 24 پایگاه شهری در این استان مشغول فعالیتند ضمن این که سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در مجموع با 350 تکنیسین عملیاتی، یک فروند بالگرد هوانیروز و 2 فروند بالگرد کمکی هم برای خدمات دهی مطلوب به زوار زائران اربعین حسینی از مرز خسروی در نظر گرفته شده است.
مدرسی اضافه کرد که همچنین علاوه بر پایگاهای امدادی اورژانس، 40 نقطه از مسیر کرمانشاه به خسروی در پنج محور مواصلاتی برای استقرار آمبولانس به همراه تکنیسین مورد نیاز، پیش بینی شده است.
مسئول ستاد بهداشت و درمان کمیته ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: حمایت های لجستیکی از دیگر استان های کشور همان گونه که در سال های پیشین برای مرز مهران برای ارائه خدمات اورژانسی و بهداشت و درمان صورت گرفت، امسال نیز برای استان کرمانشاه پیش بینی شده است.
مدرسی افزود: کادرهای مراکز درمانی استان کرمانشاه از آمادگی کاملی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی برخوردارند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم در این جلسه گفت: تمام امکانات لازم در بخش بهداشت و درمان برای ارائه خدمت مطلوب به زائران اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی خسروی فراهم شده است.
خسرو کریمی ادامه داد: بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین در آماده باش است و با امکانات موجود در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی، خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات در کمترین زمان انجام خواهد شد.
سی و چهارمین جلسه آنالیز ماموریت های اورژانس 115 با حضور رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و دالاهو و همچنین نیروی انتظامی، پلیس راه، آتش نشانی و هلال احمر در محل شبکه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین برگزار شد.
با پیگیری های مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در 28 اسفند 93 به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق این مرز رسمی به روی زوار ایرانی بسته است.
مرز رسمی خسروی هفدهم خرداد سال 92 بدنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زوار ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر ایرانی منجر شد، مسدود شده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده است تا زایران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.