به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، با افتتاح این مجموعه از این پس علاوه بر شهر هریس کشتار دام های شهرهای مهربان، کلوانق، زرنق، بخشایش و روستاهای همجوار با نظارت کامل شبکه دامپزشکی هریس در کشتارگاه دام هریس انجام می گیرد.
ظرفیت کشتار ماهانه این کشتارگاه، 200راس دام سنگین و 60 راس دام سبک می باشد.
رئیس دامپزشکی هریس در مراسم افتتاح به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از طریق گوشت، لاشه های استحصالی در این کشتارگاه به مدت 24 ساعت در دمای منفی 4 درجه سانتیگراد در سردخانه کشتارگاه نگهداری و بعد از 24 ساعت توسط ماشین مجهز به یخچال به بازار عرضه گوشت حمل می شود.
یعقوب باقرزاده با اشاره به مزیت این طرح اظهار کرد: این کار باعث تغییر 'پی اچ' و اسیدیته گوشت در اثر جمود نعشی شده و نیز باعث از بین رفتن ویروس و میکروب های گوشت از جمله ویروس تب کریمه گنگو می شود، ضمن اینکه باعث ترد شدن، برش آسان و پخت سهل گوشت می شود.
وی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار غیر مجاز دام خودداری و گوشت مصرفی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی که دارای پروانه بهداشتی می باشند، تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه 1512 به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار:محمد طلوعیان ** انتشار دهنده: رستگار
7227/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.