به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی روز یکشنبه در اولین جلسه قرارگاه جهاد فرهنگی با بیان اینکه تشکیل این قرارگاه در شهرستان ضروری بود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس تمام نشده و ما هم اکنون در حال جنگ نرم هستیم که به مراتب سخت ‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی است.
وی با بیان اینکه جنگ نرم در حالی که هیچ هشدار و صدایی ندارد اما خطرات زیادی دارد، افزود: باید ابزار جنگ نرم را بشناسیم و بدانیم دشمنان ما از چه ابزاری برای مقابله با ما در جنگ نرم استفاده می‌ کنند.
وی ادامه داد: نباید چشم و گوش بسته در رابطه با جنگ نرم حرف بزنیم ، اگر می‌ خواهیم آتش دشمن را خاموش کنیم باید اهداف دشمنان را بشناسیم و بدانیم چه نقشه ‌هایی در سر دارد.
فرمانده قرارگاه جهاد فرهنگی شهرستان به ضرورت اطلاع‌ رسانی در باره جنگ نرم تاکید کرد و ادامه داد: باید از خواب غفلت بیدار شویم و بتوانیم با استفاده از ابزارها، جوانان را جذب سنگرهای انقلابی کنیم .
وی افزود: همانطور که در زمان جنگ شب و روز برای هیچ ‌کس معنی و مفهومی نداشت، امروزه هم نباید دنبال زمان معینی برای مقابله با دشمن باشیم.
حجت الاسلام شربیانی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ های اعتقادی جوانان باید روز به روز محکم ‌تر شود، ادامه داد: آگاه ‌سازی مردم در رابطه با جنگ نرم از مهمترین کارهاست که باید انجام شود.
فرمانده سپاه عجب ‌شیر نیز در این جلسه گفت: جنگ نرم دغدغه اصلی رهبر فرزانه انقلاب و یکی از اهداف اصلی دشمنان این مرز و بوم است.
محمدرضا هنرور، با بیان اینکه قرارگاه جنگ نرم مختص سپاه نیست، افزود: این قرارگاه اختصاص به سپاه پاسداران ندارد بلکه مقابله با جنگ نرم کار جمعی نهادهای مختلف است.
فرمانده سپاه عجب‌ شیر با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ های شهرستان به طور کامل استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نظامی و سخت به دنبال تصرف خاک است ولی در جنگ نرم تصرف ایمان و اعتقادات و ذهن افراد جامعه را هدف گرفته که در آن هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد.
وی به هفته حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده در روز حجاب و عفاف، همزمان با سراسر کشور در شهرستان عجب شیر نیز برگزار خواهد شد.
هنرور با اشاره به اینکه نهادینه‌ سازی فرهنگ حجاب و عفاف به ‌عنوان یکی از ضروریات باورهای دینی نیازمند برنامه ‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است، گفت: امروز بدحجابی یکی از مهم ‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سایر بخش‌ های اجتماع را تحت تأثیر قرار داده و باید با این پدیده برخورد فرهنگی صورت گیرد.
فرمانده سپاه ناحیه عجب شیر ادامه داد: خانواده‌ ها در نهادینه کردن باورها و ارزش‌ های دینی افراد نقشی اساسی بر عهده‌ دارند و از این طریق می‌ توان با تشکیل جلسات فرهنگی آنان را نسبت به مسئله حجاب حساس کرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.