به گزارش ایرنا، محمودرضا حقی فام روز شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز با اشاره به مشکلات مالی توزیع برق، گفت: هر چند در سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال از بدهی پیمانکاران پرداخت شد اما 11 هزار میلیارد ریال دیگر بدهی داریم.
وی با اعلام اینکه تلفات برق در شهرهای تهران و اصفهان 6 درصد و در تبریز 9.5 درصد است در کنار مدیریت مالی بر کاهش هزینه ها و بهره وری منابع تاکید کرد.
حقی فام با اشاره به اهمیت تبریز برای توانیر و انتخاب آن به عنوان یکی از 5 شهر الگو در زمینه اجرای اتوماسیون، گفت: این شهر با توجه به ظرفیت های مناسب نباید عقب تر از شیراز و اصفهان باشد.
وی با بیان اینکه خدمات الکترونیکی در مجموعه برق تبریز نیازمند کار بیشتری است، گفت: انتظار کاهش تلفات برق در این شهر را داریم.
معاون هماهنگی توزیع توانیر بر مدیریت مالی تاکید کرد و گفت: وضعیت شرکت های توزیع در مجموعه صنعت برق کشور مناسب است اما برای بهبود وضعیت موجود نیازمند نگاه شرکتی و نوآوری هستیم.
وی با اشاره به دارایی 450 هزار میلیارد ریالی بخش توزیع گفت: اهمیت این بخش به واسطه ارتباط با مردم بیش از سایر بخش های صنعت برق است و جور بیشتر خاموشی ها را شرکت های توزیع می کشند.
حقی فام خاطرنشان کرد: در صورت افزایش مصرف شبکه، بخش فوق توزیع و انتقال خاموشی می دهد و توزیع باید مدیریت کند.

** کمبود 2 هزار مگاوات انرژی در آذربایجان شرقی
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه بیش از 2 هزار مگاوات کمبود انرژی در استان داریم، گفت: در کنار احداث نیروگاه های جدید باید به مصرف بهینه توجه شود.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به اینکه انرِژی برق از شاخصه های مهم توسعه است، گفت: از تجربه موفق سایر بخش ها همچون توزیع آب آذربایجان شرقی در راستای مدیریت مصرف باید بهره برد.
وی با انتقاد از کاهش تبلیغات رسانه ای در زمینه فرهنگ مصرف برق خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی نیازمند تکرار و نهادینه سازی است.
پورمهدی با تاکید بر ضرورت توسعه انرژِی پاک، اظهارکرد: اختصاص تسهیلات بیشتر موجب مشارکت خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت علمی و دانشگاهی تبریز، تقویت ارتباط صنعت برق با دانشگاه را ضروری دانست.
معاون استاندار آذربایجان شرقی تمرکزگرایی را آفت توسعه دانست و افزایش اختیار مدیران استانی در حوزه توانیر را خواستار شد.
به گزار ایرنا، در این آئین از خدمات افشین روشن میلانی و حبیب الله نهال پروری که برای چند ماه سرپرستی توزیع برق تبریز را به عهده داشت قدردانی و عادل کاظمی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
کاظمی پیشینه 15 سال فعالیت در شرکت های توزیع را دارد و 7 سال مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان بوده است.
شرکت توزیع برق تبریز دارای 930 هزار مشترک است که 78 درصد مربوط به بخش خانگی، یک درصد صنعتی، 5 درصد عمومی، 2 درصد کشاورزی و 15 درصد سایر مصارف است.
از نظر مصرف هم 36 درصد برق تبریز در بخش خانگی، 31 درصد صنعتی، 7 درصد کشاورزی، 11 درصد عمومی و 10 درصد در سایر بخش ها مصرف می شود.
شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) شرکت زیرمجموعهٔ وزارت نیروی ایران است که مسؤولیت «توسعهٔ تأسیسات تولید، انتقال و عمده‌فروشی برق» را برعهده دارد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.