به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز چهارشنبه در ششمین جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و اشتغال، با قدردانی از مشارکت و همکاری بخش خصوصی استان برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در عرصه اقتصاد مقاومتی افزود: موفقیت‌های استان در سایه تلاش و همت کارگران و جامعه زحمت‌کش و دلسوز کارفرمایی به دست آمده است.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، استان آذربایجان شرقی در سه محور از محورهای اقتصاد مقاومتی، رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.
جبارزاده با قدردانی از اعتماد مجدد مردم به دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتخاب مجدد دکتر روحانی در انتخابات، ثبات اقتصادی و آرامش روحی و روانی جامعه را در پی داشته است و یک فرصت بسیار خوب برای جامعه تولیدی و صنعتی کشور محسوب می‌شود.
وی تقویت تولید ملی و افزایش اشتغال را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت دوازدهم و مدیریت ارشد استان در سال جاری دانست.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص دولت، استخدام دولتی در کشور امکان‌پذیر نیست و چشم امید مردم و دولت، به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم بخش خصوصی، یاور دولت در رفع مشکلات و توسعه اشتغال باشد، افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان همچون گذشته، تمام و کمال در خدمت بخش خصوصی است و انتظار داریم فعالان بخش خصوصی نیز، برنامه مدون خود در زمینه اشتغال و تقویت تولید را ارائه کنند.
جبارزاده ادامه داد: در سال گذشته، یک هزار و 500 واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مورد حمایت قرار گرفت.
وی اظهار کرد: از این تعداد، 750 واحد تولیدی و صنعتی در قالب طرح رونق تولید و 750 واحد دیگر نیز به صورت مستقیم از بانک‌ها، تسهیلات دریافت کرده‌اند و خوشبختانه در این حوزه نیز، رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ملاک ما در ایجاد اشتغال، آمار بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی است، اضافه کرد: استان آذربایجان شرقی، ظرفیت ایجاد 50 هزار شغل جدید در سال را دارد و در سال گذشته بر اساس آمار تامین اجتماعی، 39 هزار شغل جدید در استان ایجاد شد.
در این مراسم از برگزیدگان ششمین جشنواره ملی اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و اشتغال تجلیل شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.