معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تنها 30 درصد کارهای تبریز2018 مربوط به دولت است و دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند به عنوان یک تسهیل گر، زمینه لازم برای حضور و فعالیت پررنگ بخش خصوصی در حوزه گردشگری را بیش از پیش فراهم کنند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی در نشست بررسی راهکارهای همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی برای رویداد تبریز 2018 در جمع هتلداران و مدیران آژانس های مساقرتی و گردشگری با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: اقتصاد ایران، اقتصادی وابسته به نفت است و برای خروج از این وابستگی و کاهش تهدیدات مربوط به این حوزه باید به صنعت پاک و تمیز توریسم بیش از پیش توجه کرد.
 
وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در افزایش اشتغال و شکوفایی اقتصادی جوامع و کشورهای درحال توسعه عنوان کرد: در کنار توجه به این مهم باید به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بیش از پیش توجه کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم افزایش نقش آفرینی بخش خصوصی در ارتباط با تبریز 2018 اظهار کرد: تنها 30 درصد کارهای تبریز2018 مربوط به دولت است و دستگاههای اجرایی باید تلاش کنند به عنوان یک تسهیل گر، زمینه لازم برای حضور و فعالیت پررنگ بخش خصوصی در حوزه گردشگری را بیش از پیش فراهم کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، تبریز 2018 را فرصتی برای شناساندن بین المللی تبریز و استان دانست و اظهار کرد: به تناسب افزایش توریست و گردشگر و ترویج فرهنگ توریست پذیری باعث اصلاح رفتارها همچون رعایت سرعت مجاز در شهر، رعایت نحوه برخورد با یک شهر و ... می شود. متاسفانه در سال های گذشته؛ در حق گردشگران، اجحاف شده و باید دست به دست هم دهیم که با فرهنگ سازی های لازم، شاهدرفتارهای چنینی در استان و تبریز نباشیم.
 
شبستری با اشاره به اجرای بیش از یک هزار میلیارد تومان پروژه و طرح در راستای تبریز 2018 تصریح کرد: هنوز خودمان نمی دانیم که آیا تمامی این پروژه ها با توجه به مشکلات دولت، اجرایی می شود یا خیر؟ دولت و بخش خصوصی حلقه های وابسته به یکدیگرهستند که هیچ کدام به تنهایی نمیتوانند موفق شوند و ما در کنار بخش خصوصی هستیم.
 
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مراجعات مردمی، مربوط به درخواست اشتغال است عنوان کرد: جوانان باید دیگر به فکر اشتغال دولتی نباشند و سیاست های لازم برای افزایش اشتغال در حوزه غیردولتی انجام شود. بر همین اساس می توان با افزایش توجه به صنعت توریسم، تعداد بیشتری از اشتغال را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد.
 
وی همچنین با اشاره به افزایش ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به تبریز تصریح کرد: بسیاری از مسافران به دلیل بالا بودن هزینه های اقامت در هتل و مراکز اقامتی در تبریز و برخی دیگر از شهرستان های استان، از فضای ائل گلی برای استراحت و تفریح استفاده می کنند که باید برای جذب هرچه بیشتر این مسافران به اقامت در هتل‌ها، به کیفیت و قیمت اقامت در این مراکز بیش از پیش توجه کرد و آن را کاهش داد.
 
به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، استقبال از تبریز 2018 با نصب چند عدد بنر و تبلیغ در کانال امکان پذیر نیست.
 
شبستری تصریح کرد: متاسفانه برای تبریز 2018، یک زیرساخت اصولی در تبریز ایجاد نشده است و به عنوان مثال، وضعیت آسفالت کلانشهر تبریز در شان شهروندان نیست. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.