به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حمید شکری در جلسه کارگروه آب، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، افزود: کشاورزان باید با استفاده از روش های صحیح و نوین آبیاری از جمله قطره ای و بارانی و رعایت الگوی کشت، در مسیر مدیریت آب، همکاری لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمار رسمی در شهرستان میانه 380 تا 400 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، گفت: امسال هشت حلقه از چاه های فاقد مجوز و جدیدالحفر به مراجع قضایی معرفی شده، 52 مورد انسداد و 10 مورد اخذ حکم انسداد در شهرستان میانه داشته ایم.
شکری ادامه داد: سال گذشته نیز 263 مورد ارجاع به مراجع قضایی، 107 مورد انسداد و 213 مورد اخذ حکم انسداد چاه داشتیم که در این خصوص دستگاه های مرتبط شهرستان باید از حفر چاه های جدید غیرمجاز جلوگیری کنند.
فرماندار میانه ادامه داد: توسعه باغات در شهرستان میانه به دلیل کمبود منابع آبی زیرزمینی ممنوع است و کشاورزان صرفا می توانند در پایاب سدها به باغداری اقدام کنند.
شهرستان میانه با 180 هزار نفر جمعیت در فاصله 160 کیلومتری جنوب تبریز واقع و مانند بسیاری دیگر از مناطق کشورمان از کاهش منابع آبی رننج می برد.
خبرنگار: زهره غلامی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/7226/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.