سردار عزت الله جعفری روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و شورای سیاست گذاری شب خاطره دفاع مقدس استان، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر سوراخی در مسائل فرهنگی به وجود بیاید ترمیمش خیلی سخت خواهد بود، وظیفه مسئولان است تا با طراحی و تدوین برنامه های ناب باعث جریان سازی در سطح استان شوند.
وی اظهار کرد: نجات انقلاب و نظام از نفوذ فرهنگ غربی با ترویج فرهنگ دفاع مقدس میسر می شود و افق های فرهنگی و معنوی که تاکنون آنگونه که باید نتوانستیم آنها را بیان کنیم، با برگزاری شب های خاطره میسر خواهد شد.
جعفری یادآور شد: اگر با برنامه ریزی و انجام کارهای فرهنگی شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس را الگوی خود و جوانان نمائیم، جامعه از بسیاری از نابسامانی ها نجات خواهد یافت.
وی با تأکید بر حضور قشر جوان در شب های خاطره، گفت: در کنار این مسائل باید کمیته ارزیابی برای خاطره گویی داشته باشیم تا بحث سیاسی و اجتماعی در این محافل صورت نگیرد و برای این کار باید خاطرات را دسته بندی نموده و برنامه یک ساله دوره ای جهت برگزاری در هر ماه نوشته شود.
به گزارش ایرنا، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این نشست، گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس عصاره عینی تمام ارزش های مکتبی و انقلابی ماست و بازگویی و ثبت حماسه آفرینی ها، ایثار و رشادت دلاورمردان و رزمندگان در این دوران و جبهه مقاومت، وظیفه مسئولان فرهنگی است.
جواد کریم نژاد افزود: نسل اول انقلاب به خاطر حضور در متن دفاع مقدس، پیوند عمیق و ناگسستنی با فرهنگ عمیق ایثار داشته اند، اما آنطور که باید و شاید نسل فعلی این ارتباط را ندارند و ما می توانیم با انتشار آثار ادبیات پایداری و برگزاری شب های خاطره در جهت انتقال این ارزشها نقش موثر داشته باشیم.
وی ادامه داد: پیرو نشست شب خاطره سوم خرداد در حضور مقام معظم رهبری، معظم له با بیان اینکه خاطرات رزمندگان ثروت ملی است، پیگیر شب های خاطره دفاع مقدس در سطح مراکز بودند، از این رو حوزه هنری آذربایجان شرقی به عنوان خط نگه دار هنر انقلاب در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با تمام توان به این مهم ورود و با همراهی و همت جمیع نهادها و ارگان های مرتبط و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت به صورت ماهانه شب های خاطره را برگزار خواهد کرد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.