به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری روز شنبه در جمع مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان با اعلام اینکه سال گذشته بیش از 32 هزار و 500 فقره پرونده در دادگستری این شهرستان مختومه شده است.وی اظهار کرد: دادگستری اهر در اجرای پروژه‌های ملی و شهرستانی نقش موثری دارد و در اجرای این طرح‌ها اگر معارض و یا مزاحمی وجود داشته باشد با رعایت حقوق اشخاص سعی می‌کنیم تا مشکل معارضان رفع شود.
رئیس دادگستری اهر یادآوری کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی امنیت است و مردم و نیروهای نظامی برای این امنیت زحمات زیادی کشیده‌اند و هزاران شهید و خون‌در این راه اهدا شده است.
حجت الاسلام نظری با اشاره به حادثه تروریستی سال 1360 که شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند، ادامه داد: شهید دکتر بهشتی از شخصیت‌های برجسته کشورمان و انقلاب اسلامی بود.
وی مهم‌ترین وظیفه قوه قضائیه و دادگستری‌ها را تامین امنیت و آرامش مردم عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی با کسانی که مخل نظم عمومی بوده، آرامش جامعه را برهم می‌زنند و حقوق اجتماعی و شهروندی مردم را مختل می کنند، برخورد قانونی می کند.
رئیس دادگستری اهر اظهار کرد: یکی از اوصاف برجسته قضات نفوذناپذیر بودن آن‌هاست و نباید به توصیه‌ها توجهی داشته باشند و قوه قضائیه یک قوه مستقل است.
حجت الاسلام نظری با بیان اینکه سلامت دستگاه قضایی این شهرستان با وجود قضات جوان قابل‌ تایید است، افزود: قضات و کارکنان اداری دادگستری این شهرستان از قشر جوان، سالم، انقلابی، متدین و از نظر اخلاقی و مالی سالم هستند.
وی با اشاره به اینکه در این شهرستان زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه فراهم است، گفت: مردم و مسئولان باید با همکاری هم مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کنند و دستگاه قضایی در کنار آنان است.
رئیس دادگستری اهر اتمام بزرگراه اهر – تبریز را از جمله مطالبات مردم شهرستان‌های منطقه ارسباران اعلام و یادآوری کرد: در طول تعطیلات عید فطر شاهد ترافیک سنگینی در جاده اهر – تبریز بودیم و در طول سال‌ها مشکلات این جاده به گوش مسئولان رسیده و باید به آن ها رسیدگی کنند.
حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات عمومی جامعه ما بیکاری جوانان و اشتغال است، افزود: از محورهای اصلی توسعه این شهرستان اتمام بزرگراه اهر – تبریز بوده تا سرمایه‌گذار بخش خصوصی با امنیت کامل در محورهای مواصلاتی این شهرستان تردد و سرمایه‌گذاری کند.
وی گفت: با رغبت سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر هم تولید و هم اشتغال‌زایی رونق می یابد.
حجت الاسلام نظری ادامه داد: دستگاه قضایی این شهرستان در مبارزه بی‌امان با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر و مشروبات الکلی به‌ هیچ ‌وجه کوتاه نمی‌آید و طبق قانون دادگستری اهر با این افراد با اشد مجازات برخورد می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که اعضای منتخب شورای اسلامی اهر به سیمای شهری و خیابان‌های این شهر توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: وضعیت این شهرستان به لحاظ این‌که در مسیر تردد گردشگران و مسیر ارتباطی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار گرفته برای مردم اهر و مسافران زیبنده نیست.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
7225/8023/ 3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.