به گزارش ایرنا، علی دلداری روز شنبه در بازدید مسئولان قضائی و انتظامی از مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه افزود: تلاش این مراکز برای بازگرداندن گرفتار شدگان در دام اعتیاد به آغوش خانواده ها کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: مرکز ترک اعتیاد گلستان در سال های اخیر با حمایت های مسئولان شهرستان و نیز خیران این شهرستان با بهره گیری از نیروی های نجات یافته، قدم های مناسبی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی حاصل از اعتیاد در این شهرستان برداشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات مناسب انجام شده در زمینه روش های ترک اعتیاد، بازپروری، اصلاح و نیز ایجاد زمینه های اشتغال برای مددجویان این مرکز، فعالیت های این مرکز اجتماعی مطلوب ارزیابی می شود.
مسئول مرکز ترک اعتیاد گلستان نیز در این بازدید با اشاره به تلاش های انجام شده در این مرکز برای نجات رهجویان از دام اعتیاد گفت: این مرکز از 12 سال پیش تاکنون حدود 13 هزار رهجو را پذیرش کرده و موفق به بهبودی کامل 25 درصد از آنان شده که آمار قابل توجهی در این زمینه است.
امیر اسکندری افزود: تغییر رفتار و اصلاح آن در کنار ترک اعتیاد از شیوه های اجرایی در این مرکز برای بهبوبدی کامل رهجویان برای بازگشتن به جامعه است.
وی ادامه داد: در این راستا، برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کنار اقدامات بازپروری برای رهجویان این مرکز که اغلب آن را جوانان تشکیل می دهند، با نظارت دستگاه های قضائی و انتظامی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: ایجاد زمینه اشتغال در قالب کارگاه های تولیدی از جمله فرش بافی، تولید تیرچه و بلوک و نانوائی از جمله اقدامات انجام شده در سال های اخیر برای ایجاد زمینه های مشارکت اجتماعی برای رهجویان این مرکز بوده است.
وی با اشاره به احداث بخش های جدید در این مرکز از جمله سالن اجتماعات چندمنظوره افزود: تمامی فعالیت های عمرانی انجام شده در این مرکز با حمایت خیران این شهرستان و توسط رهجویان بهبود یافته این مرکز انجام شده است.
به گزارش ایرنا، در این بازدید مسئولان قضائی و نیروی انتظامی از بخش های مختلف مرکز ترک اعتیاد گلستان مراغه بازدید کردند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.