به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ علی اسمعیل‌پور اظهار کرد: این افراد که شامل سه زن و یک مرد هستند و امروز خبر مفقودی ۵۰ کودک خردسال را در فضای مجازی بارگذاری کرده بودند از انجام این عمل اظهار پشیمانی کرده و هدف خود از این اقدام را افزایش مخاطبان کانال خود عنوان کردند.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی هیچ موضوع امنیتی خاصی وجود ندارد، افزود: از لحظه اول بارگذاری خبر، برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی، فرمانده انتظامی استان با تاکید بر ضرورت ایجاد آرامش در استان اوامر لازم را ابلاغ کردند و با ورود سریع پلیس فتا هر چهار عامل انتشار این خبر کذب در کمتر از یک ساعت دستگیر شده و در اختیارمقام قضائی قرار گرفتند.

اسمعیل‌پور همچنین از مقامات قضایی، اصحاب رسانه و صدا و سیمای استان که در این راستا یار و یاور پلیس بودند نهایت تشکر را به عمل آورد.

***

گفتنی است، انتشار شایعاتی در خصوص دزدیده شدن زنجیره ای کودکان در تبریز طی دو روز اخیر، موجی از ترس و اضطراب را در بین مردم این شهر به راه انداخت.

در این شایعه که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می گشت و به سرعت نیز فراگیر شد، طرح ادعاهای بدون سند و مدرک در خصوص سرقت چندین کودک تبریزی موجب نگرانی خانواده ها در این شهر شد.

به نظر می رسد انتشار این شایعه در کلانشهری که یکی از امن ترین مناطق ایران به شمار می آید با هدف برهم زدن آرامش روانی شهروندان صورت گرفته است.

اشد مجازات برای برهم زنندگان امنیت روانی جامعه

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در تریبون نماز جمعه با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امنیتی علاوه بر فضای حقیقی به فضای مجازی هم اشراف کامل دارند، گفت: در ۲ روز اخیر شایعه‌ای در خصوص کودک دزدی توسط باندی در تبریز در فضای مجازی منتشر شده که همه این مطالب کذب بوده و توسط پلیس فتا این افراد شناسایی شده و به‌زودی دستگیر می‌شوند.

وی افزود: عاملان انتشار این شایعه به اشد مجازات خواهند رسید که دیگر فردی امنیت و اعتماد مردم را از بین نبرد.

 

46

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688276
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.