رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مراغه گفت: مرمت مساجد تاریخی مراغه همواره در اولویت های مهم مرمتی میراث فرهنگی شهرستان مراغه قرار داشته است. 
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی با تاکید بر اینکه بنا‌های تاریخی برای نگهداری همواره نیازمند مرمت هستند افزود: مرمت مساجد تاریخی مراغه با توجه به میزان اضطرار و نیاز به امر مرمت، در دوره‌های مختلف با اعتبار سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است. 
وی خاطر نشان کرد: در راستای حفظ و صیانت مساجد شهرستان مراغه در سالهای اخیر عملیات مرمتی مسجد شجاع الدوله به اتمام رسیده و مرمت مسجد سفید در مرحله نهایی خود قرار گرفته است و در آینده نزدیک در اختیار نمازگزاران و مردم مومن شهرستان قرار خواهد گرفت. 
طالبی افزود: مرمت مسجد ملا‌رستم نیز در دوره های مختلف صورت گرفته و در حال حاضر نیز بخش هایی از آن نیازمند مرمت می باشد که در دستور کار سازمان قرار دارد که همزمان با اتمام مرمت مسجد سفید، مسجد ملارستم به همراه مسجد تاریخی ضریر به محض تامین اعتبار عملیات مرمت آن نیز آغاز خواهد گردید. 
وی با تاکید بر اینکه اکثر پروژه های مرمتی این شهرستان مربوط به مساجد این شهرستان بوده، در خصوص مسجد ریحان افزود: تفاهم نامه ای با مشارکت بخش خصوصی به منظور مرمت این مسجد امضا شده است و به زودی عملیات مرمتی آن آغاز خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.