مراسم کتابت آیات قرآن کریم توسط خوشنویسان تبریزی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر محمد علی کی‌نژاد در شروع این آئین گفت: این مراسم در تبریزی که قرن‌ها مهد کتابت قرآن در کشور است با هدف تلفیق وترویج آثار قرآنی با هنر خوشنویسی انجام می شود و طی آن هنرمند همزمان با تحریر نسبت به توجه به مفاهیم قرآنی و تدبر در آیات الهی اقدام و ضمن آشنایی با معانی و معارف آیات نقش بسزایی در اثر گذاری فرهنگ اسلامی در بین اقشار جامعه و خصوصاً دانشجویان هنری ایفاء می کند. 
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود : بیش از صد نفر از خوشنویسان ممتاز و خوش ذوق استان آذربایجانشرقی در این مراسم به صورت زنده با مشق آیات قرآن کریم به شیوه های نستعلیق ، شکسته نستعلیق ، ثلث و نسخ به تولید اثرهای فاخر و بی نظیر قرآنی پرداختند .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: این مراسم به همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی ، بسیج هنرمندان ، انجمن خوشنویسان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در محل نگارخانه این دانشگاه و همزمان با نمایشگاه قرآنی ماه رمضان و در آخرین روزهای این ماه پرفضیلت برگزار شد. 
یادآور می شود در نمایشگاه قرآن کریم علاوه بر آثار فاخر هنری از هنرمندان تبریزی چندین جلد قرآن که بصورت کامل کتابت شده و به صور مختلف از قبیل بافت دو رویه فرش ، هاشور زنی ، تحریر روی چرم نیز به نمایش گذارده شده است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.