به گزارش ایرنا، محمد حسین فرهنگی روز پنجشنبه در شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه منظور من متوقف کردن برداشت نمک نیست ، افزود: باید نسبت به پر کردن قسمت هایی که نمک برداشته می شود توجه کرد.
وی با تقدیر از اقداماتی که انجام شده، پیشنهاد کرد: وقتی وظایف تعریف می شود بجای رهنمودهای کلی و برنامه ریزی های کلان غیر قابل ارزیابی، به دستگاه های مختلف محورهای مشخص و حجمی تعریف شود.
فرهنگی ادامه داد: برای انسجام بخشی به مجموعه فعالیت هایی که در رابطه با دریاچه ارومیه وجود دارد می توانیم از ظرفیت های قانونی و احکام قانونی برنامه های توسعه بهره مند شویم.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: در ارائه گزارش های ستاد دریاچه ارومیه گزارش ها به صورت مقایسه وضعیت اکنون دریاچه با میانگین گذشته باشد تا مشخص شود چه بخشی از برنامه های احیا محقق شده است.
وی تاکید کرد: در خصوص تامین آب دریاچه، چشمه هایی که قبلا فعال بوده و اکنون فعال نیستند، وضعیت گردش آب در کانال های پیش بینی شده پل دریاچه گزارش ارائه شود تا نمایندگان در صورت لزوم جهت دریافت اعتبارات لازم اقدام کنند.
با تثبیت وضعیت دریاچه از اواخر سال گذشته بحث احیای دریاچه آغاز شده و تلاش بر این است تا تراز دریاچه ارومیه بر اساس برنامه 1402 به 1274.1 ( تراز اکولوژیک ) برسد.
دریاچه ارومیه در سال ۹۲ ، ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب و ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت داشت و تراز دریاچه 1270.60 بود و در زمان حاضر ۲.۵ میلیارد مترمکعب آب و ۲۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده : پرویز انصاری
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.