به گزارش ایرنا، بیت الله عبداللهی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خواجه بر اعتماد سازی در بین اولیاء و خیران تاکید کرد و افزود: آنها باید اطمینان پیدا کنند که پولشان به هیچ وجه هدر نمی رود و در جهت حل مشکلات آموزش و پرورش و ارتقای وضعیت تحصیلی دانش آموزان هزینه می شود.
وی گفت: یکی از مهمترین عناصر آموزش و پرورش معلمان هستند و باید به وضعیت معیشتی آنان توجه ویژه صورت گیرد و منزلت اجتماعی آنان ارتقا یابد.
وی افزود : تا زمانی که معلمان دغدغه معیشت داشته باشند در انجام رسالت خویش با مشکل مواجه خواهند شد.
عبدالهی ادامه داد: اگر بخواهیم کودکانی دیندار، مسئولیت پذیر، راستگو و امانتدار تربیت کنیم قطع باید به معلمان بها دهیم و به آموزش و پرورش توجه خاص داشته باشیم.
نماینده مردم اهر و هریس در پایان قول مساعد داد که با تمام وجود در خدمت آموزش و پرورش خواهد بود و درجهت حل مشکلات آن خواهد کوشید.
فرماندار هریس نیز گفت: آموزش و پرورش نهادی است که همه ما انتظار داریم علاوه بر سوادآموزی، مسئولیت پذیری را در بین فرزندان ما پرورش دهد.
صابر تقویمی، بر تداوم کمک خیران به آموزش و پرورش و دانش آموزان نیازمند و تامین هزینه های تحصیلی و امکانات آموزشی آنها تاکید کرد.
رییس شورای آموزش پرورش شهرستان هریس از وجود 17 مدرسه مختلط در بخش خواجه ابراز تاسف کرد و حل این مشکل با توجه به ایجاداختلالات روانی در بین دانش آموزان را خواستار شد .
وی اظهار امیدواری کرد: در سال تحصیلی آتی با کمک مدرسه یاران و خیران شاهد افزایش فضاهای آموزشی روستایی در این شهرستان باشیم .
وی با اشاره به لزوم توسعه فضاها و امکانات آموزشی این شهرستان اضافه کرد: همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی برای این منظور ضروری است.
تقویمی، همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام تعطیلات تابستانی گفت: اجرای برنامه های مناسب و پرمحتوای دینی، فرهنگی و نشاط آفرین برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: برگزاری کلاس های مهارت آموزی به ویژه در مراکز فنی و حرفه ای برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در سه ماهه تابستان باید برنامه ریزی شود.
تقویمی جهت تحقق شعار سال و مهارت آموزی از استانداردسازی و توسعه 4 هنرستان بخش خواجه خبر داد.
فرماندار شهرستان هریس به ظهور مدارس غیر انتفاعی در آموزش و پرورش انتقاد کرد و گفت: این مدارس باعث ایجاد اختلاف طبقات اجتماعی و تبعیض دربین دانش آموزان می شود و درآینده آسیب زا خواهد بود.
وی درادامه افزود: اگر بخواهیم آموزش و پرورش ما روزآمد باشد لازمه اش این است که همه به فناوری روز دسترسی داشته باشند.
عباس ایمان نژاد رئیس آموزش وپرورش منطقه هم گزارشی از اقدامات یکساله دستگاه تعلیم و تربیت ارائه و تاکید کرد: با وجود محدودیت های مالی وچالش های فراوان، اقدامات خوبی براساس ارزیابی ها انجام شده است که این توفیق ها مرهون تلاش معلمان، همکاران زحمتکش، خیران، مردم شریف، مسئولان شهرستان است و انتظار می رود نماینده مردم شهرستان های اهر وهریس با توجه به سابقه اجرایی درخشان واعتمادی که مردم شریف ومعلمان عزیز به وی داشتند بیشتر از گذشته همیار و همراه آموزش وپرورش باشد.
وی از برچیده شدن مدارس مستقر در کانکس در بخش خواجه خبرداد و افزود: امسال خیران و مدرسه یاران کمک های شایانی در این منطقه انجام دادند و انتظار داریم در سال تحصیلی جدید نیز ما و مدارس این منطقه محروم و زلزله زده را یاری کنند.
خبرنگار: محمد طلوعیان** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.