به گزارش ایرنا، محمد صادق پورمهدی روز پنجشنبه در شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه افزود: توسعه روستایی از اولویت های کاری دولت و مدیریت ارشد استان است تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.
وی ادامه داد: اشتغال روستاییان نیز در همین راستا مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات مختلف از سوی بانک ها برای اشتغال زایی روستاییان ارائه شده است.
پورمهدی گفت: بحث اشتغال و معیشت جایگزین باید مورد توجه این شورا قرار گیرد و برنامه های عملی لازم را ارائه دهند تا تمامی دستگاه ها اقدام کنند.
وی اظهار کرد: تمامی مدیران استان با تمام توان و عشق و علاقه برنامه های مربوط به احیای دریاچه ارومیه را پیگیری و عملیاتی می کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تخصیص تنها 30 درصد از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه به ستاد استانی، افزود: با این وجود در آذربایجان شرقی کم کاری برای احیای دریاچه نشده و برنامه ها به جد اجرا و پیگیری می شود.
وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در جلسه خواست در جهت تخصیص بودجه دریاچه ارومیه در مجلس تلاش کنند.
پورمهدی فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از منابع آب را ضروری دانست و گفت: عموم مردم باید نسب به این موضوع حساس شوند و از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و حساس سازی می توان استفاده کرد.
وی ادامه داد: تکالیف دستگاه ها در خصوص احیای دریاچه ارومیه به صورت ملی تصمیم گیری و به سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان ابلاغ می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تمامی دستگاه های استان با وجود مشکلات اجرایی و اعتبارات اندکی که تخصیص یافته بالای 90 درصد کارهای فیزیکی محوله را عملیاتی کرده اند.
وی با اشاره به لایروبی 80 درصد از مسیر آجی چای ( تلخه رود) اظهارکرد: این اقدام انجام شده در طول تاریخ بی نظیر است.
پورمهدی با اشاره به اینکه اذربایجان شرقی تنها 10 درصد در خشکی دریاچه ارومیه نقش داشته است، خاطرنشان کرد: بیشترین تبعات محیط زیستی و سلامتی ناشی از خشکی دریاچه ارومیه این استان را تهدید می کند.
برنامه های احیای دریاچه ارومیه با شروع فعالیت دولت یازدهم در دستور کار جدی دولت قرار گرفت و با اجرای برنامه های احیا از جمله لایروبی مسیر رودخانه های منتهی به دریاچه و تغییر الگوی کشت در زمان حاضر شاهد تثبیت وضعیت دریاچه هستیم .
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.