به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان شرکت های برق منطقه ای، آب و فاضلاب و محیط زیست استان با وی، افزود: فرهنگ صرفه جویی باید در کلیه امور به ویژه در وزارت نیرو رعایت و به مقدار نیاز استفاده شود.
وی با تاکید بر ضرورت همت همگانی برای جلوگیری از اسراف و صرفه جویی در جامعه اظهار کرد: رعایت این مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری موثر است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: همه مردم و دستگاه های دولتی و نهادها باید برای تحقق منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی مدنظر ایشان تلاش کنند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه یک میلیون و 700 هزار مشترک در تبریز وجود دارد، گفت: 75 درصد از این مشترکان، مشترک خانگی هستند.
افشین روشن میلانی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور ما 4 برابر دیگر نقاط دنیاست، افزود: هر سال 23 روز پیک بار بر شرکت برق منطقه ای به ویژه در روزهای ماه تیر تحمیل می شود که در این زمان مصرف بهینه مردم از انرژی مانع از قطعی برق می شود.
وی از پیگیری احداث 3 نیروگاه بزرگ در استان خبر داد و اظهار کرد: این نیروگاه ها در هریس، گوگان و صوفیان احداث می شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از عملکرد این شرکت در استان، گفت: کاهش تصدی گری دولت و استفاده از توان بهره برداران در مدیریت مصرف آب ضروری است.
غلامرضا هاشمی با اشاره به کاهش نزولات جوی در استان، بر صرفه جویی و مصرف بهینه آب در بخش های مختلف از سوی مردم و بهره برداران تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در این آئین لوح تقدیر معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سوی مدیرکل این سازمان در استان به امام جمعه تبریز به دلیل تبیین ضرورت حفاظت محیط زیست در مراسم نماز جمعه اهدا شد.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023//6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.