به گزارش ایرنا، رضا اندام عصر چهارشنبه در آیین اجرای طرح همای رحمت جمعیت هلال‌احمر در شهرستان اهر، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امسال در جمعیت هلال‌احمر انجام‌ شده تصویب اساسنامه مجمع خیرین کشور است؛ هلال‌احمر یک سازمان مردم‌نهاد است و مشکلی از بابت هزینه کردن منابع مالی خود ندارد و برخی سازمان‌هایی که مجمع خیرین را ایجاد کردند به این دلیل بود که قوانین سفت و سخت دست و پای آن‌ها را بسته بود.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر امسال برای اجرای طرح همای رحمت هیچ سهمیه ‌ای برای آذربایجان شرقی تخصیص نداده است، افزود: امسال سعی داریم تا استان‌ها از ظرفیت و پتانسیل‌های خود در اجرای طرح همای رحمت استفاده کنند و از طرفی استان آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در اجرای برنامه‌های سازمان داوطلبان است و شهرستان اهر یکی از شهرستان‌هایی است که توانست جایگاه این استان را در بین استان‌ها ارتقاء دهد.
اندام، مشارکت مردم و خیران در برنامه‌های خیرخواهانه و کمک به همنوعان را موجب ارتقاء فعالیت‌های اجتماعی این نهاد دانست و گفت: با تحقق این امر و راهیابی خیران به شوراهای جمعیت هلال احمر مدیریت این گونه فعالیت‌ها در قالب طرح‌های حمایتی و سایر فعالیت‌های مرتبط مستقیماً از سوی خود خیران در این جمعیت مدیریت می‌شود و این امر ضمن افزایش اعتماد مردم به این نهاد مردمی باعث مشارکت بیشتر مردم و افزایش این نوع فعالیت‌ها در هلال احمر خواهد شد..
وی افزود: تلاش کنیم از عمل کردن به صورت جزیره‌ای پرهیز کنیم و به دور از موازی‌کاری با سایر نهادهای حمایتی در کنار آنها و با هماهنگی و همکاری بین بخشی ضمن شناسایی افرادی که واقعاً نیاز دارند زمینه را برای کمک به این افراد فراهم کنیم.
اندام گفت: هیچ بودجه خاصی در جمعیت هلال احمر به این گونه فعالیت‌ها پیش‌بینی نشده و هر طرحی که در این حوزه در ارتباط با اینگونه فعالیت‌ها انجام می‌شود در قالب مشارکت‌های مردمی و خیران است.
امام جمعه شهرستان اهر هم در این مراسم با گرامیداشت لیالی قدرو تسلیت ایام سوگواری حضرت علی(ع) گفت: در شب قدر مقدرات یک سال انسان‌ها نوشته میشود و اعمال ما را در این شب هابه محضر امام زمان ارائه می شود.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده ،رسیدگی به فقرا و نیازمندان را بر گرفته از رفتار علوی وسیره ائمه معصومین عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدگی به فقرا و مستمندان می‌باشد که این ناشی از حس نو دوستی و انسان دوستی می باشد.
خبرنگار: رضا بالاگر**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7225/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.