کاپیتان تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز از گرفتن وثیقه 50 میلیونی توسط فدراسیون برای جلوگیری از دوپینگ استقبال کرد و گفت: فدراسیون هم نباید دوپینگ رکابزنان معروف را پنهان کند و باید اسامی همه را بدون تعارف بگوید.

قادر میزبانی  در گفتگو با ایسنا درباره اینکه برای جلوگیری از دوپینگ، تیم های باشگاهی شهرداری تبریز و پیشگامان هم برای شرکت در تورهای آسیایی  موظف  به پرداخت وثیقه 50 میلیونی  و امضا تعهدنامه هستند، بیان کرد: من در جایگاه خودم این کار را تایید می کنم و از پیشنهاد دهنده این کار تشکر می کنم. در این 10 سال اخیر بارها نسبت به وجود دوپینگ زیاد در ایران هشدار دادم اما کسی حرف من را باور نمی کرد و می گفتند چنین چیزی نیست.

 او ادامه داد: اکنون بعد از 10سال به حرف من رسیدند که دوچرخه سواری ما در وضعیت بدی است  و باید جلوگیری شود. درست است که فدراسیون در این 10سال دیر به خودش آمد و خیلی از حق  من هم ضایع شد اما باز هم خدا را شکر که اکنون فدراسیون به خودش آمده است. البته نمی دانم تا چقدر  این کار اجرایی شود اما به هر حال عامل بازدارنده است و امیدوارم تا آخر اجرایی شود.

میزبانی با استقبال از اقدام فدراسیون برای جلوگیری از دوپینگ گفت: همه می دانند که من ضد دوپینگ هستم و به جای 50 میلیون، یک میلیارد وثیقه خواهم داد چرا که می دانم تستی از من مثبت نمی شود. البته این را هم بگویم که نباید فقط ورزشکاران را تحت فشار بگذارند تا دوپینگ نکنند بلکه باید عواملی هم که ورزشکار را تشویق  می‌کند از بین برود تا بتوانیم در آینده کمی دوچرخه سواری پاک داشته باشیم. خود فدراسیون می داند عوامل توزیع و پخش مواد نیروزا چه کسانی هستند. اگر بتواند آنها را جمع  و جور کند خیلی بهتر است.

رکابزن المپیکی ایران با گلایه از فدراسیون نسبت به اعلام نکردن برخی تست های مثبت داخلی ادعا کرد:  فدراسیون برخی مواقع تست دوپینگ دوچرخه سواران معروف که در داخل ایران مثبت می شود را اعلام نمی کند و پنهان کاری می کند. این خودش عاملی می شود تا دوپینگ رشد پیدا کند.

 او ادامه داد: فدراسیون نباید تعارف کند که رکابزن دوپینگی قادر میزبانی است یا آقای X وY. باید اسامی همه را صادقانه و بدون تعارف اعلام کنند تا همه متوجه شوند افتخارات آن رکابزن کذایی بوده است. اخیرا هم تست دوپینگ یکی از دوچرخه سواران معروف مثبت شده اما فدراسیون آن را پنهان می کند. از این لحاظ واقعا از فدراسیون شاکی هستم. برای جلوگیری از دوپینگ فقط که نباید به ورزشکار فشار آورد ، خود فدراسیون هم باید تست دوپینگ همه را اعلام کند تا ورزشکاران حواسشان جمع شود.

میزبانی با اشاره به حضور نماینده آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی کشور ایران، تاکید کرد: ما واقعا زیر ذره بین هستیم. حتی خود ما هم در تور های آسیایی شرکت می کنیم همان روز اول از تمام رکابزنان تیم تست دوپینگ می گیرند که این نشان می دهد اسممان بد در رفته و همه نسبت به رکابزنان ایرانی حساس شده اند. این اتفاق بدی برای ایران محسوب می شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.