به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار با کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال، یادآور شد: گردشگری و صنایع دستی در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه نقش موثری ایفا می کند و توجه به آنها از لحاظ اقتصادی موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال در تمامی مشاغل مرتبط با بحث گردشگری خواهد شد.
وی با قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای حفظ و صیانت از تاریخ و میراث این مرزو بوم، از سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی مهم یاد کرد.
آل هاشم اظهار کرد: تلاش برای حفظ و صیانت از فرهنگ غنی کشور در برابر هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان باید از اهداف بزرگ تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی باشد.
وی با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت ، گفت: صنایع دستی می تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب شکوفایی استعدادهای نسل جوان شود.
امام جمعه تبریز از کارکنان میراث فرهنگی به عنوان حافظان و میراث بانان گذشتگان یاد کرد و گفت: باید دست در دست هم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در ارتقای فرهنگی کشورمان تلاش کنیم و امید دشمنان را نامید سازیم.
به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی فعالیت های این سازمان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: در سال 96 با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال، تمام همت و عزم خود را در راستای پیشبرد اهداف سازمان به ویژه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته ایم تا شاهد رونق اقتصادی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به نفت باشیم.
مرتضی آبدار گفت: در حوزه صنایع دستی 10 هاب صنایع دستی در شهرستانها مشخص شده و 76 خانه روستایی برای آموزش هنرمندان صنایع دستی به منظور انجام فعالیت در این حوزه در نظر گرفته شده است و با تمام توان در راستای کیفی سازی و بازاریابی محصولات صنایع دستی هستیم.
وی در تشریح برنامه های تبریز 2018، یادآور شد: با توجه به تصویب این رویداد فراملی در هیات وزیران و جلسات ستاد ملی به ریاست معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تمامی برنامه های تدوین شده به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.
آبدار ادامه داد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی این کهن شهر، باید بیش از پیش روی مباحث فرهنگی و داشته های تاریخی و مذهبی خود تلاش کنیم تا شاهد رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در سال های آتی باشیم.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.