مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: هدف از راه اندازی بازارچه خیریه رمضان، توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد کلامی در آیین افتتاح بازارچه خیریه رمضان در پارک ائل گولی تبریز اظهار کرد: این بازارچه تا ۳۱ خرداد دایر بوده و هدف از راه‌اندازی آن معرفی و ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.
 
وی افزود: ۶۰ طرح خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در ۵۰ غرفه توانمندی‌ها و محصولات تولیدی خود را در این بازارچه به نمایش گذاشته و بخش‌هایی چون کفش، لباس، بدلیجات، عرقیات گیاهی، تابلو فرش، مواد غذایی، خشکبار، جواهرسازی، و گل‌سازی از جمله طرح‌های این بازارچه هستند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه طرح‌های خودکفایی کمیته امداد ۱۰ شهرستان سوغات و محصولات تولیدی خود را برای فروش در این بازارچه ارائه کرده‌اند، گفت: بازارچه خیریه رمضان با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویان خودکفا شده در رده مشاغل خرد و خانگی برپا شده است.
 
وی با بیان اینکه، ۲۰ درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و ۴۳۰ خانوار به دلیل خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و خودکفا شدند.
 
وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان تحت حمایت به سمت خودکفائی و توانمندسازی آنان از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال رویکرد و از اهداف اساسی این نهاد است. 
 
کلامی با بیان اینکه پنج هزار شغل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود، تشریح کرد: اشتغال پایدار زمینه‌ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت بوده و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.