به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در جمع کارکنان کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد تنها نهادی است که نام امام خمینی(ره) را به همراه دارد و این یکی از امتیازات کمیته امداد است، افزود: خدمت به فقرا و ضعیف ترین بندگان خدا، توفیق الهی است که نصیب شما امدادگران شده و باید قدر آن را بدانید.
وی با تقدیر از خدمات کمیته امداد به نیازمندان جامعه، تاکید کرد: فقر فرهنگی یکی از مشکلات جامعه ما است و دشمن نیز تلاش می کند از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم باورها و اعتقادات دینی مردم را سست و یا از بین ببرد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه کمیته امداد با فرمان امام راحل (ره) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد، تاکید کرد: کمیته امداد یکی از نهادهای ارزشمند امام و انقلاب است و طی این مدت خدمات شایانی را به محرومان جامعه انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در استان به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن آرام و بی صدا اتفاق می افتد و این یکی از خصوصیات جنگ نرم است.
محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه دغدغه اصلی نظام اسلامی مبارزه با فقر است، گفت: ماهیت و علل ایجاد فقر در جامعه کنونی عوض شده و مبارزه با فقر را سخت کرده است زیرا مبارزه با فقر در عصر جدید نسبت به گذشته تفاوت دارد.
وی با اشاره به اینکه لازمه مبارزه با فقر، هماهنگی و همکاری همه سازمانها و نهادها در جامعه است، افزود: فقر مدرن ناشی از اعتیاد، طلاق و آسیب های دیگر اجتماعی بوده و نتیجه عملکرد نادرست برخی نهادها و دستگاههاست.
کلامی با تاکید به اینکه کمیته امداد تنها نهاد مبارزه با فقر نیست، تاکید کرد: انتظار ما این است که همه ارگان ها به وظیفه خود آشنا باشند ولی متاسفانه بسیاری از دستگاه ها متوجه نقش خود در مبارزه با فقر نیستند.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه خروجی عملکرد نادرست دیگر دستگاه ها ورودی کمیته امداد شده است، خاطرنشان کرد: فقرا صاحبان و وارثان اصلی این انقلاب هستند و کمیته امداد پرچم خدمت به فقرا را در دست گرفته است.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.