تنها نماینده مسلمان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا با اشاره به تولید مواد برای مهار طوفان های شنی گفت: در آزمایشگاه سنای اقتصادی اروپا برای مهار طوفان های شنی موادی تهیه شده که در صورت تایید مسئولین جمهوری اسلامی ایران ، این مواد در ایران مورد استفاده قرار می گیرد

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،ایرج علیپور  در گفتگو با خبرنگاران در خصوص دستاورد های اقتصادی برجام در عرصه اقتصادی اظهار کرد: مسئله برجام یک گام موثری در حوزه اقتصادی، فرهنگی بود و جایگاه اصلی ایران را به دنیا به نمایش گذاشته ایم.
وی ادامه داد: به دنبال برجام علاوه بر رفع تحریم ها، تفاهم نامه های بین ایران و اتحادیه اروپا منعقد شد و پس از برجام برای تداوم همکاری بین ایران و اروپا منتظر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان بودیم که مشارکت ۷۰ درصدی مردم درانتخابات بیانگر بالابودن امنیت اقتصادی و آزادی خواه روابط اقتصادی با دنیا است.
تنها نماینده مسلمان در سنای اقتصادی اروپا با بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین و غنی ترین کشور ها از لحاظ فرهنگی و منابع انسانی است، افزود: بر این اساس سنای اقتصادی اروپا ایران را جهت همکاری در زمینه های اقتصادی انتخاب کرده و علاقه مند سرمایه گذاری در این کشور است.
علیپور با اشاره به اینکه بعد از توافق برجام تفاهم نامه ای برای ورود ۱۲ نانوتکنولوژی امضا شده است، تصریح کرد: قرار است ۱۲ نانو تکنولوژی باهمکاری سنای اقتصادی اتحادیه اروپا وارد ایران شود این نانوتکنولوژی ها از جمله برای بهبود سازی آلومینویم، شیشه سازی، دامداری، بخش دارویی، بهداشتی، مواد غذایی، پالایش و خون سازی است.
عضو ایرانی و تنها نماینده مسلمان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا ادامه داد: هرکدام از این نانو تکنولوژی ها برای کشور درآمد زا باشد از سوی کشور های اتحادیه اروپا خریداری می شود.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت:  برای این استان برنامه های وسیعی در نظر گرفته ایم اکنون منتظر استقرار شورای شهر هستیم چرا که تاثیر چندانی در تعیین وضیعت سایر شهرداری های استان دارد.
علیپور بیان کرد: تصمیم داریم به صورت Bot در راه سازی همکاری کنیم همچنین مبلغ ۲ میلیارد دلار در قطار مابین میانه- اردبیل با هدف تسهیل در کار ها سرمایه گذاری خواهد شد.
تنها نماینده مسلمان در سنای اقتصادی اتحادیه اروپا با بیان اینکه صادرات غیر نفتی به خصوص صادرات صنایع غذایی مزیت نسبی آذربایجان شرقی است، افزود: اکثریت پناهندگان در اروپا با کمبود مواد غذایی مواجه هستند و علاقه خاصی به غذاهای ایرانی با هزینه کمتر دارند و در این راستا با آزمایشگاه بوهم آلمان قرار داد بسته ایم تا محصولات غذایی را مورد آزمایش قرار دهیم و به اروپا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی می توانیم اشتغال را در کشور ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه جوانان به دلیل فشار ها و تحریم های اقتصادی دچار اعتیاد شده است بنابراین تلاش می کنیم توسط نیرو های اقتصادی و اجتماعی در راستای توسعه مسائل اقتصادی تاثیر گذار باشیم.
علیپور از برپایی همایش در شهریور ماه سالجاری  با همکاری  سناتور های اقتصادی اتحادیه اروپا و شرکت های بزرگ ایران خبر داد و گفت: به منظور تسریع در همکاری سنای اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران دفتر سنای اقتصادی اتحادیه اروپا در تهران راه اندازی خواهد شد.این مخترع ایرانی با اشاره به تولید مواد برای مهار طوفان های شنی تصریح کرد: موادی برای مهار طوفان های شنی در لابراتور سنای اقتصادی اروپا با هزینه خیلی کم و کاملا ارگانیک  تهیه شده که این مواد به دلیل خاصیت چسبندگی از بروز گرد و غبار جلوگیری می کند.
وی در پایان سخنان خود گفت: در سنای اتحادیه اروپا برای دریاچه ارومیه به علت اهمیت زیست محیطی بودجه قابل توجهی اختصاص یافته شده است.
گفتنی است به پیشنهاد وی، یک نماینده به سنای اقتصادی اروپا نیز معرفی گریده که این نماینده اقدامات لازم را در ایران برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک انجام می دهد
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.