به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، جواد ششگلانی پنجشنبه شب در نشست مطبوعاتی افزود: عدم موفقیت باشگاه تراکتورسازی ربطی به هیئت فوتبال استان ندارد که در این مورد توضیحی به هوادادان بدهد.
ششگلانی با بیان وظایف 15 ماده ای هیئت های فوتبال کشور که مصوب چهاردهم اردیبهشت سال 1390 می باشد، خاطرنشان کرد: در سال 94 هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی در مورد حل وظایف خود مقام اول در بین دیگر هیئت های فوتبال کشور را کسب و در سال 95 مقام دوم را کسب کرده است و این آمار نشان دهنده احساس مسئولیت بیش از پیش این هیئت استانی است.
وی در مورد توجه به تیم های پایه و رفع مشکلات آنها بیان کرد: ما در این مورد مقام اول کشور را دارا هستیم؛ حتی با باتوجه به اینکه ما در استان تیم فوتبال بانوان نداریم ولی دو سه بازیکن در تیم فوتبال بانوان از استان آذربایجان شرقی حضور دادند.
رییس هیئت فوتبال استان با اشاره به ورود این هیئت به مسائل داخلی از جمله شکست تیم ها تشریح کرد: وقتی هیات فوتبال دخالت می کند هم از طرف باشگاه و هم از رده بالا که فدراسیون فوتبال باشد مورد بازخواست قرار می گیریم که این برخورد ها و ورود ها جزو وظایف هیئت فوتبال نیست.
وی با انتقاد از رویکردی که در نگرش به فوتبال لیگ برتری کشور بوجود آمده است، افزود: متاسفانه در سطح کشور در همه رده های مدیریتی دنبال نتایج تیم های لیگ برتری هستند که این امر قابل قبول نیست تا جایی که استان ها هم با این معیار که تیم لیگ برتری دارند و یا نه، سنجیده می شوند.
ششگلانی یاد آور شد: در مسائل فرهنگی، هیات های سه استان خوزستان و آذربایجان شرقی و تهران برتر کشوری هستند.
وی گفت: مشکل فوتبال استان به نظر بنده توسط کانون هواداران باشگاه ها قابل حل می باشد.
وی اظهار کرد: نباید جوی ایجاد کنیم تا بعضی از آقایان در استان های دیگر برای اینکه در بین هواداران محبوبیتی کسب کنند از حقوق پایمال شده تیم های آذربایجانی سخن به میان آورند چرا که بعدا از این موقعیت به عنوان نقطه ضعف این تیم ها استفاده می شود.
ششگلانی در مورد مشکلات پیش آمده در مورد تیم تراکتورسازی افزود: با اینکه هیئت فوتبال استان در این باره خواهان تعامل بوده ولی ارتباط باشگاه تراکتور سازی با هیئت فوتبال در حد صفر می باشد؛ البته این وضعیت در سالهای گذشته متفاوت بود و این ارتباط در یکی دو سال گذشته بدلیل خارج از استان بودن مدیر عامل باشگاه تراکتور سازی خیلی کمتر شده است.
وی با اشاره به مدارک آقای شفق در مورد مالکیت وی بر باشگاه تراکتور سازی گفت: شفق مدارکش را به ما هم ارائه کرده است ولی اینکه این مدارک چقدر محکمه پسند باشد و یا نه باید مراجع ذیصلاح باید نظر بدهند.
وی در خصوص انصراف تیم فوتسال دبیری خاطرنشان کرد: تا به حال این قضیه بصورت کتبی به ما ارائه نشده است که در لیگ برتر فوتسال حضور نخواهند داشت و بنده خواهان انجام نشدن این تصمیم هستم.
ششگلانی درباره آینده تیم ماشین سازی تبریز گفت: باید منتظر بود تا شورای سازمانی سازمان ورزش شهرداری تبریز تشکیل جلسه بدهد تا در این مورد تصمیم گیری به عمل آید ولی با توجه با شرایط مالی شهرداری تبریز شاید تصمیم های دیگری در این خصوص اتخاذ شود.
وی در ادامه با اشاره به میزان بدهی باشگاههای فوتبال به هیئت فوتبال استان بیان کرد: میزان بدهی که باشگاه ماشین سازی به هیئت فوتبال دارد از میزان بدهی باشگاه تراکتور سازی بیشتر بوده و باشگاه گسترش فولاد نیز بدهی به این هیئت ندارد.
رییس هیئت فوتبال استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا باشگاهها از افراد بومی استفاده نمی کنند اظهار کرد: باشگاه ها هیچ محدودیتی در مورد بکارگیری و یا عدم بکارگیری از پتانسیل های بومی در کادر فنی و بازیکنان تیمشان ندارند و این برخلاف حرفه ای گری تیم ها می باشد که باشگاهها را ملزم به استفاده از بازیکنان بومی کنیم.
خبرنگار: آب بسته** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
9853/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.