به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی چهارشنبه شب در مراسم افطاری مسجد جامع این شهرستان بر لزوم فرهنگ‌ سازی و ترویج افطاری ساده در محلات و اماکن مذهبی تأکید کرد و گفت: برپایی افطاری ساده با محوریت اماکن مذهبی و مساجد نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ساده زیستی دارد و مروج سبک زندگی اسلامی و دوری از مصرف ‌گرایی افراطی است.
وی افزود: در حقیقت اگر مؤمن روزه‌ دار می ‌تواند یک ماه از گناهان دوری کرده و به سمت تعالی معنوی حرکت کند، چرا در دیگر ایام سال نتواند سبک زندگی خود را رمضانی کند و باید مؤمنان روزه ‌دار سبک زندگی ایمانی خود را از رمضان به تمام سال نشر دهند.
امام‌ جمعه عجب‌شیر با اشاره به ترویج الگوهای غلط غذایی غرب در ایران و دور شدن جامعه از مصرف غذاهای سنتی تصریح کرد: باید الگوهای سالم غذایی حلال و پاک خود را حفظ کیم، چرا که غذاهای اصیل و سنتی جزئی از هویت ایرانی اسلامی ملت ایران محسوب می ‌شود.
وی گرایش جامعه به سمت عادت‌ های غلط سبک زندگی غربی را عامل بروز بحران‌ های مختلف اعتقادی، روانی، سلامتی و فرهنگی در جامعه دانست و افزود: عدم گرایش به سبک زندگی غربی، به معنای دوری از پیشرفت ‌های روز نیست، بلکه دوری جستن از فرهنگ، اعتقادات و سبک زندگی غربی است.
حجت الاسلام شربیانی همچنین با بیان اینکه هجمه فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم باید رصد شده و با آن به شکل مناسب مقابله کرد، تصریح کرد: برنامه‌ ها و تهدید های مختلف فرهنگی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران به‌ صورت شبانه ‌روزی ادامه دارد و در این راستا باید اقدام به مصون ‌سازی فرهنگی و ارائه راهکار عملی کرد.
وی با اشاره به اینکه رمضان ماه مهمانی خدا، دل بریدن از لذایذ جسمانی و نزدیک شدن به صفات والای انسانی است، افزود: از سنت‌ های پسندیده در این ماه، افطاری دادن به روزه‌ داران حتی با یک خرما است که نزد خداوند متعال دارای قرب و ارزش بالایی است.
حجت‌ الاسلام شربیانی با تأکید بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری افطاری ‌های ساده، یادآور شد: اگر افطاری‌ ها سنگین و تجملاتی برگزار شود نه‌ تنها ثوابی در پی نخواهد داشت بلکه با توجه به اسراف و صرف هزینه‌ های گزاف در مکتب اسلام هم مذموم است.
امام ‌جمعه عجب‌شیر با اشاره به برگزاری افطاری‌ های ساده در ماه رمضان از سوی برخی اشخاص و نهادها، ادامه داد: در همین راستا و به همت خیران، طرح برپایی سفره‌ های افطاری ساده در معابر و مساجد رونق گرفته که این امر نیز از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
وی با بیان اینکه سنت حسنه افطاری بر اساس سادگی و سبک زندگی اسلامی دور از تجمل و اسراف باید هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود، گفت: در شهرستان‌ ها نیز سفره‌ های افطاری ساده در نقاط مختلف شهر و در مساجد گسترده شده که مؤمنان و روزه‌ داران از این سفره ‌های نعمت الهی بهره‌ مند‌ می شوند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.