حجت الاسلام حسین تقی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراسم راس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح فردا در محل سالن حجاج فرودگاه تبریز با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار و متدین استان و تبریز آغاز می شود.
وی، از عموم علاقمندان، آحاد مردم مومن و ولایت مدار، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، جوانان و اقشار مختلف مردم دعوت کرد تا در این مراسم معنوی به پاس قدردانی از خدمات ارزشمند و بی بدیل 22 ساله آیت الله مجتهدشبستری در آذربایجان شرقی حضور یابند.
تقی زاده ادامه داد: در این مراسم بدرقه علاوه بر مدیران و مسئولان استانی، دکتر جبارزاده استاندار و آیت الله محمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز نیز حضور خواهند داشت و برنامه هایی از قبیل تلاوت قرآن مجید، شعرخوانی و قدردانی آیت الله مجتهدشبستری اجرا می شود.
وی ، آیت الله مجتهدشبستری را یکی از برجسته ترین امامان جمعه ایران اسلامی توصیف کرد که به لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و علمی از جایگاه بسیار رفیع و ممتازی در کشور برخوردار است.
تقی زاده اضافه کرد: حضور گسترده و پرشور مردم ولائی تبریز در مراسم بدرقه می تواند به نوعی سپاسگزاری از این شخصیت والامقام باشد.
وی با اشاره به وضعیت جسمانی امام جمعه سابق تبریز و درخواست چندین باره ایشان از ولی امر مسلمین جهت استراحت، گفت: آیت الله مجتهدشبستری 22 سال قبل به صورت مشروط برای شش ماه به عنوان امام جمعه تبریز از سوی مقام عظمای ولایت منصوب شدند، اما هر سال این دستور تمدید می شد تا اینکه در طی ماه های اخیر به دلیل بیماری درخواست مزبور مورد موافقت قرار گرفت.
وی، درد شدید کمر و ناراحتی دستگاه گوارش را از جمله دلایل درخواست استراحت از سوی آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم از روحانیون برجسته آذربایجان و فرزند آیت الله آل هاشم به امامت جمعه تبریز منصوب شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.