محمد صادق پورمهدی شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: متاسفانه سال گذشته سهمیه استان برای پرورش ماهی در قفس 400 تن بود که یک دهم آن محقق شد.
وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی و هدف گذاری برای پرورش ماهی در قفس 800 تن است که مقرر شده با جبران 400 تن سال گذشته این میزان به یک هزار و 200 تن افزایش یابد.
پورمهدی گفت: در خصوص تبدیل اراضی و تغییر الگوی کشت، بهینه سازی مصرف آب و استفاده از شیوه های نوین آبیاری سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.
وی افزود: به نظر می رسد امسال باید گام های بلندتری برداشته شود و دستگاه های مختلف وارد عمل شوند و در این زمینه استانداری نیز حمایت می کند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اذعان کرد: تصمیمات خوبی درخصوص تعیین تکلیف مصرف آب و تخصیص منابع آب برای کشاورزی درحوزه پایاب سدها، دریاچه ارومیه و رود ارس گرفته شده است.
پورمهدی با اشاره به تفاهم نامه و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی گفت: این همکاری ها باعث شد در حوزه مرز ارس 18 هزار هکتار از اراضی ما زیر کشت آبی به روش مکانیزه برود.
وی همچنین خاطر نشان کرد: 10 هزار هکتار از اراضی پایین دست سد آیدوغموش نیز قرار است زیر کشت آبی برود که 2 هزار هکتار آن با مشارکت روستاییان و اریه تسهیلات بانک زمین و کمک های بلاعوض جهاد کشاورزی این کار نهادینه شده و تعاونی آب در آنجا تشکیل شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.