به گزارش ایرنا، رگبار باران موجب شده است تا در برخی از رودخانه های معروف استان چون تلخه رود در تبریز، قزل اوزن در میانه و اهر چایی و مردوق چای در مراغه سیل جاری شود.
آب باران در برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی همچون مراغه از مسیر رودخانه ها فراتر رفته و زمین های کشاورزی و باغات را فرا گرفته است.
در کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز نیز جوی های کنار خیابان های شیب دار به دلیل ریختن آشغال دچار آبگرفتگی شده و آب در سطح خیابان ها جاری شده است.
خیابان 16 کیلومتری امام خمینی( ره) تبریز و اغلب زیرگذرهای تبریز نیز به دلیل بارش باران شدید دچار آبگرفتگی شده و تردد خودروها را در این مسیرها کند کرده است.
پس از بارش های شبانه روز اخیر، رودخانه 'میدان چایی' تبریز نیز که از وسط این شهر می گذرد، امروز جاری شدن سیل و پرآبی را تجربه کرد.
رودخانه ' آجی چای/ تلخه رود ' در حاشیه غربی تبریز نیز روز پرآبی را سپری کرد و سیل سرخ رنگ آن با موج آب مسی رنگ خود به سمت دریاچه ارومیه سرازیر شد.
مردم برای تماشای سیل آجیل چای روی پل نوساز آن به صف ایستادند و خیلی ها با پل تاریخی 600 ساله رودخانه و سیل آن عکس یادگاری گرفتند.
به گزارش ایرنا فرماندار تبریز پیش از این هشدار داده بود که عصر امروز تندباد شدید در راه است و مردم تا حد امکان در خانه هایشان بمانند و خودروهای خود را در ز یر درخت ها پارک نکنند.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در حال حاضر شهر سهند با 11 درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین و کلیبر با 20 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم ترین شهر استان است.
سامانه بارشی بسیاری از مناطق این استان را فرا گرفته است و بارش باران شدید همچنان ادامه دارد.
518
** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.