به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حافظ زمانی روز پنجشنبه در جلسه امربه معروف و نهی از منکر با موضوع ماه رمضان با اشاره به اهمیت تبلیغ در این ماه افزود: رمضان به عنوان ماه میهمانی خدا برکات و آثار فراوانی به دنبال دارد که رحمت، مغفرت و آمرزش از نتایج این آن است.
وی اظهار کرد: تقوا از موضوعاتی است که به عنوان دستاورد این ماه پر برکت از آن یاد می شود و این موضوع، اهمیت توجه و درک این ماه مبارک را بیش از پیش می کند و باید مردم با استفاده از برکات این ماه، به تقوا که حاصل روزه داری است دست یابند.
امام جمعه ملکان یادآوری کرد: از فعالیت های مهم این ماه، تبلیغ و استفاده از فرصت این ماه برای بهره گیری از منبر و سخنرانی ها در جهت ترویج و تبیین معارف دینی است.
حجت الاسلام زمانی ادامه داد: سفارش به انس با نهج البلاغه به عنوان یک منبع غنی معرفتی از دیگر موضوعاتی است که سبب ایجاد تحول در مخاطبان می شود.
وی با بیان اینکه خود مبلغ باید اولین نفر در اجرای مسائل دینی باشد و حالت خوف و رجا در او وجود داشته باشد، گفت: مبلغ باید خود را در محکمه ببیند و حاکم و قاضی امور دیگران نداند.
وی اضافه کرد: توجه به موضوعات مربوط به جوان ها و رفاقت با آن ها و تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات مهمی است که باید مبلغان در منبرها به آن ها اشاره کنند.
امام جمعه ملکان گفت: مهم ترین موضوع در ماه مبارک رمضان بحث تحول روحی است که این موضوع ابتدا باید در مبلغ ایجاد شود تا از این طریق بتواند اثر مناسب را بر مخاطب داشته باشد.
حجت الاسلام زمانی افزود: توجه به وحدت در جامعه از دیگر موضوعات مهم در این ماه است که باید بر آن تمرکز شود و اگر مبلغ دارای توحید به معنای واقعی باشد، هیچگاه موجب تفرق و اختلاف در جامعه نمی شود.
وی اظهار کرد: پرداختن به موضوعات اخلاقی، ارتباط فرزند و والدین و مسائل خانوادگی نیز از موضوعات مهمی است که می تواند هدف تبلیغ قرار گیرد.
حجت الاسلام زمانی ادامه داد: در این ایام باید سعی شود تا بعد معنوی مردم تقویت شود و در این میان بحث های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده که از معضلات کنونی جامعه است از منظر دین مورد بحث قرار گیرد تا در پایان این ماه مبارک شاهد کاهش مشکلات اجتماعی باشیم.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
خبرنگار: قادر منجمی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
7228/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.